قرارداد سامسونگ برای ساخت کارخانه گاز خشکی

سامسونگ قراردادی 680 میلیون دلاری با شل برای کارخانه گاز خشکی در مالزی برنده شد. کارخانه گاز خشکی، که بخشی از پروژه مرزنجوش رزماری در ساراواک است، قادر خواهد بود تا 800 میلیون فوت مکعب گاز در روز را پردازش کند.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ شرکت مهندسی سامسونگ قراردادی ۶۸۰ میلیون دلاری از شرکت ساراواک شل برهاد (SSB)، یکی از شرکت های تابعه شل، برای یک کارخانه گاز خشکی مرتبط با پروژه مرزنجوش رزماری در مالزی برنده شده است.

این کارخانه برای قرار گرفتن در بینتولو، ساراواک، در دو فاز اجرا خواهد شد. اولی شامل یک محدوده محدود قبل از اینکه SSB تصمیم نهایی سرمایه گذاری (FID) را برای پروژه Rosmari Marjoram بگیرد، می شود.

محدوده باقی مانده از کارخانه پس از ایجاد FID توسط SSB انجام خواهد شد.

نیروگاه گاز خشکی

نیروگاه گاز خشکی برای پردازش تا ۸۰۰ میلیون فوت مکعب گاز در روز طراحی خواهد شد.

Samsung Engineering این پروژه را بر اساس مهندسی، تدارکات، ساخت و ساز و راه اندازی (EPCC) انجام خواهد داد. این شرکت گفت که پیش بینی می شود پروژه آماده راه اندازی (RFSU) تا پایان سال ۲۰۲۵ محقق شود.

شرکت مهندسی سامسونگ پس از برتری در یک مناقصه برای قرارداد مهندسی و طراحی جلویی دوگانه (FEED) برنده قرارداد شد.

مدیرعامل شرکت مهندسی سامسونگ

سونگان چوی، رئیس و مدیرعامل شرکت مهندسی سامسونگ، گفت: سوابق، تخصص منطقه‌ای و همچنین سرمایه‌گذاری پایدار در ساراواک، همراه با استراتژی ما برای مشارکت از مرحله FEED و جابجایی برای اجرای یک راه‌حل کامل در EPCC، استراتژی درستی است. که شل پروژه OGP خود را در ساراواک به ما سپرد.

ما خوشحالیم و مفتخریم که یک کارخانه گاز خشکی مدرن، پیشرفته و ممتاز را برای Shell در ساراواک ارائه دهیم.

پروژه Rosmari یک توسعه گازی در آبهای عمیق مالزی است. این شامل اکتشافات گاز رزماری و مرزنجوش است که در سال ۲۰۱۴ در بلوک SK 318 انجام شد.