توسعه تعامل هلدینگ پتروفرهنگ با بانک صادرات در حوزه تامین منابع ارزی

مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: ظرفیت‌های موجود در بانک صادرات می‌تواند برای رفع بخشی از چالش‌های تامین منابع ارزی و ریالی پروژه‌های هلدینگ پتروفرهنگ راهگشا باشد.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل موسسه، دکتر حمیدرضا نجف‌پور کردی در دیدار با «سید ضیا ایمانی» مدیرعامل بانک صادرات ضمن تبیین اهداف و برنامه‌ها، به تشریح ظرفیت‌ها و فرصت‌های موجود برای همکاری با بانک صادرات اشاره کرد.

وی ادامه داد: هلدینگ پتروفرهنگ، بزرگترین هلدینگ موسسه، ظرفیت‌های قابل توجهی برای سودآوری هرچه بهتر فرهنگیان را داراست و در این راستا به توسعه پروژه‌های سودآور هرچه بیشتر اهتمام دارد.

دکتر نجف‌پور با بیان اینکه بخشی از سهام شرکت پتروشیمی انرژی سپهر از شرکت‌های تابعه پتروفرهنگ، متعلق به بانک صادرات است، تصریح کرد: سیاستگذاری‌ها و ظرفیت‌های موجود در موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان و امکانات موجود در آن بانک، نوید هم‌افزایی و همکاری هرچه بیشتر بااین مجموعه را به دنبال دارد.

مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان اضافه کرد: بانک صادرات جهت مشارکت و تامین اعتبار پروژه‌های پتروشیمی، تعاملات راهبردی و تقویت همکاری باسایر شرکت‌های موسسه همچون بیمه معلم در تامین خسارات و هلدینگ ساختمانی معلم برای پیشبرد فعالیت‌های عمرانی نقش بسزایی می‌تواند ایفا کند.

دکتر نجف‌پور کردی با تشریح نوع همکاری‌های پیش‌‌روی بانک صادرات با موسسه تصریح کرد: این مشارکت می‌تواند در سرمایه‌گذاری برای تکمیل پروژه‌ها با نرخ بهره موثر و کمتر از سایر بانک‌ها نمود پیدا کند.

مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به بازتعریف راهبردها و اقدامات عملیاتی در موسسه، از تامین منابع کلان ارزی با همکاری بانک صادرات طی مذاکرات انجام شده خبر داد.

در ادامه این دیدار صمیمانه، مدیرعامل بانک صادرات ضمن ابراز خرسندی از همکاری و تعامل با موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان و به ویژه خدمات رسانی به فرهنگیان کشور، برای همکاری در خصوص تامین منابع برای پروژه‌ها قول مساعد داد.

در این دیدار که دکتر غلامحسین تقی نتاج عضو هیأت عامل صندوق توسعه ملی هم حضور داشت؛ به هم افزایی و توسعه هرچه بیشتر تعاملات میان بانک ها با موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان تاکید کرد.