تولید بیش از ۶ میلیون بشکه میعانات گازی در پالایشگاه دهم پارس جنوبی/ کاهش ۳۵ درصدی مشعل‌سوزی

مدیر پالایشگاه دهم مجتمع گاز پارس جنوبی از تولید بیش از ۶ میلیون بشکه میعانات گازی در این مجموعه در چهار ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛سهیل رفیعی ضمن اعلام این خبر، با اشاره به استفاده از قطعات و تجهیزات ساخت داخل در پالایشگاه دهم پارس جنوبی تصریح کرد: ما با تکیه بر توان و تولید شرکت‌های دانش‌بنیان و سازندگان با کیفیت قطعات و تجهیزات ایرانی، بخش بزرگی از نیازهای پالایشگاه را در حوزه قطعات و تجهیزات از سازندگان باکیفیت داخل تأمین کردیم و توانستیم تولید مستمر و پایداری داشته باشیم.

وی ادامه داد: دیگر محصولات پالایشگاه دهم پارس جنوبی نیز اهمیت بالایی دارد که با اراده و اهتمام ویژه تلاشگران عرصه جهاد اقتصادی در این پالایشگاه، به رقم تولید بسیار مطلوبی دست یافتیم.

مدیر پالایشگاه دهم مجتمع گاز پارس جنوبی در ادامه گفت: از فروردین تا پایان تیرماه امسال بیش از ۱۱۵ هزار تن اتان و ۱۳۷  هزار تن پروپان در پالایشگاه دهم پارس جنوبی تولید شده است.

رفیعی افزود: در همین بازه زمانی بیش از ۱۰۱ هزار تن بوتان، ۶ میلیون مترمکعب گاز صادراتی و ۳۳ هزار تن گوگرد دانه‌بندی‌شده نیز در پالایشگاه دهم پارس جنوبی تولید شده است.

وی همچنین به کاهش قابل توجه مشعل‌سوزی در این پالایشگاه اشاره و بیان کرد: با انجام تعمیرات تجهیزات حیاتی در سطح پالایشگاه از سوی همکاران توانمند و متخصص مجموعه در سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین، موفق به کاهش قابل توجه ۳۵ درصدی مشعل‌سوزی نسبت به چهار ماه نخست پارسال شدیم که این خود گام مهم و ارزشمندی برای کمک به محیط زیست سالم و خدمت به جامعه پیرامونی صنعت است.