رونمایی از ۲ دستاورد شرکت های دانش بنیان فعال درصنایع پتروشیمی

پارک فناوری پردیس میزبان رونمایی از 2 دستاورد ارزشمند شرکت های دانش بنیان فعال در صنعت پتروشیمی ایران بود.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ربات شستشوی مبدل حرارتی و دستگاه آنالیز لیزری CO2 بهینه شده برای کنترل فرایند عصر امروز سه شنبه(۸ شهریور ماه) با حضور مرتضی شاهمیرزایی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشمی و مدیران ارشد این شرکت و همچنین مهدی صفاری نیا رئیس پارک فناوری پردیس رونمایی شد.

بر پایه این گزارش ، ربات شستشوی کندانسور سه‌محور با نام تجاری (تیوب کلینر) ازسوی شرکت دانش‌بنیان ایده کاوان صنعت پردیس و محصول دیگر آنالایزر گازی لیزری دی‌اکسیدکربن با نام تجاری  QS۹۳۰۰ TDLAS Gas Analyzer ازسوی شرکت دانش‌بنیان بیناب‌سنجش دماوند ساخته شده‌اند.

این دستاوردها از سوی ۲ شرکت خصوصی دانش بنیان و با حمایت پارک فناوری پردیس ساخته شده اند که می توانند در صنعت نفت به ویژه مجتمع های پتروشیمی مورد استفاده قرار بگیرند.

بر اساس این گزارش ، ربات شستشوی مبدل حرارتی در مراخل ساخت وراه اندازی طرح های پتروشیمی و به ویژه در اورهال شرکت های پتروشیمی می تواند با ایمنی بسیار بالا مورد استفاده قرار بگیر.، همچنین دستگاه آنالیز لیزری CO2 بهینه شده برای کنترل فرایند که از سوی یکی از پژوهشگران کشورمان درمدت یک سال ساخته شده است در صنایع پتروشیمی دارای اهمیتی راهبردی است.

گفتنی است که معاون وزیر نفت و هیئت همراه، پس از رونمایی از دستاوردهای شرکت های داتش بنیان از نمایشگاهی نیز که در پارک فناوری پردیس در زمینه فعالیت های شرکت های دانش بنیان در صنعت پتروشیمی برپا شده بود بازدید کردند.