پیش بینی بورس فردا چهارشنبه ۲۰ مهر/ روزهای سبز شاخص کل فرا رسید؟

شاخص کل بورس امروز برخلاف روزهای اخیر روند مثبتی را تجربه کرد و از مرز سقوط به کانال پایین‌ترعبور کرد. بورس فردا چگونه خواهد بود؟

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ شاخص کل بورس امروز از مرز سقوط به کانال یک میلیون و ۲۰۰ خارج شد و روند مثبت به گرفت. بورس امروز با رشد ۹ هزار و ۶۶۱ واحدی به محدوده یک میلیون و ۳۳۱ واحدی رسید. شاخص هم‌وزن نیز به محدوده ۳۷۸ هزار واحدی رسید.

سیاست‌گذار و ریسک‌های سیستماتیک یکی از مهم‌ترین عوامل ریزش بورس هستند. برای مثال روز دوشنبه خبری درخصوص عدم افزایش نرخ وسقف گاز در بودجه سال آتی منتشر شد که توانست بخشی از گروه پتروشیمی را صف خرید کند. اما امروز مدیرعامل انرژی سپهر به فردای اقتصاد گفت که دولت پیشنهاد کاهش سقف قیمت خوراک گاز متانولی‌ها از ۵۰۰۰ تومان به ۳۶۰۰ تومان به ازای هر متر مکعب را داده است. این موضوع، اما هنوز ابلاغ نشده و قطعی نیست.

این عدم قطعیت مشکل عمده‌ای برای سهامداران بورس به حساب می‌آید و نمی‌توانند تصمیم درستی برای سرمایه‌گذاری بگیرند. از سوی دیگر برخی از فعالان بازار سرمایه به واسطه این قبیل از موضوعات نسبت به بازار بی‌اعتماد می‌شوند. نکته مهم اینجاست که عملکرد مسولان دولتی باعث بی‌اعتمادی نسبت به بورس شده و‌تر عملکردی می‌تواند در کاهش یا افزایش بی‌اعتمادی سهیم باشد.

بی‌رمقی در بازار‌های جهانی
اغلب بازار‌های کامودیتی در روز‌های اخیر روند نزولی به خود گرفته و قرمزپوش شده‌اند. قرار است در آخرین روز‌های این هفته آمار تورم آمریکا منتشر می‌شود که با توجه به آمار‌های تورم و نرخ بهره انتظار می‌رود که شرایط بورس‌های جهانی کمی سخت شود.

با سخت شدن وضعیت بازار‌های جهانی، بورس تهران نیز تحت تاثیر آن روند نزولی به خود می‌گیرد و کاهشی می‌شود. به طور کلی تغییر وضعیت در بازار‌های جهانی و صنایع کامودیتی‌محور می‌تواند به زیان بورس و بازار سرمایه باشد.

پیش‌بینی بورس فردا
امروز شاخص روند نسبتا خوبی را پشت سر گذاشت و به محدوده یک میلیون و ۳۱۳ هزار واحدی رسید و به نوعی از سقوط به کانال پایین‌تر نجات یافت. همین موضوع یک سیگنال مثبت برای بورس به حساب می‌آید به آن کمک می‌کند تا روز‌های پیش‌رو به صورت نوسانی مثبت شود.