مديرعامل شستا: 

با بهره‌‍وری می شود شستا را به تعالی رساند / گزارش شفاف از اجرای پروژه‌ها در شرکت‌های تابعه تهیه شود 

بازیان با اشاره به نقش بهره‌وری در شستا تشریح کرد: ظرفیت بهره‌وری در شستا مورد غفلت قرارگرفته است . با بهره‌وری می‌شود شستا را به تعالی رساند.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ابراهیم بازیان مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی در جلسه شورای معاونین و مدیران عامل هلدینگ‌های شستا با اشاره به حمله تروریستی به حرم شاه‌چراغ گفت: این حملات تروریستی به مردم بی‌پناه تازگی ندارد. آن‌چه مورد توجه است و باید به آن دقت کرد این است که هر زمان ناآرامی‌هایی به هر شکل در گوشه‌ای از کشور ایجاد می‌شود، دشمن بهره‌برداری خود را از آن می برد.

وی عامل فتنه‌های اخیر را آمریکای شکست خورده دانست و افزود : امام خمینی (ره) به درستی آمریکا را شیطان بزرگ نامید. وقتی رئیس جمهور سابق آمریکا می‌گوید باید ریشه این کشور (ایران) خشکانده شود باید فهمید که این حرف یک فرد نیست این برنامه و گرایش دنیای سلطه و استکبار است. قطعاً دشمنان این ملت آرزوی خود را به گور خواهند برد.

مدیرعامل شستا با اشاره به سخنان حکیمانه رهبرانقلاب در پیام تسلیت ایشان در خصوص شهادت زائران حضرت شاه‌چراغ تشریح کرد: در پیام رهبر معظم انقلاب مفاهیم و نکات بسیار مهمی بیان شده است که ما به عنوان مدیران این کشور باید مورد تذکر خود قرار دهیم. نباید در مجموعه‌های کاری غفلتی صورت پذیرد تا دشمن از آن سواستفاده کند. در هر پست و مقامی باید وظایف خود را به نحو احسن انجام دهیم.

وی تصریح کرد: در یکسال گذشته موفقیت‌های بسیار خوبی توسط دولت حاصل شده است که دشمن آن را بر نمی‌تابد. کنترل تورم، بهبود اشتغال و افزایش روابط منطقه‌ای در حوزه اقتصاد و… گوشه‌ای از دستاوردهای دولت در یکسال گذشته است که معادلات دشمنان را برهم زده است.

مدیرعامل شستا با اشاره به ضرورت ساماندهی پروژه‌های شستا در حوزه‌­های مختلف گفت: بررسی آخرین وضعیت پروژه‌ها در شرکت‌های تابعه نشان از وضعیت رو به رشد و نظام بخشی در انجام پروژه‌ها دارد. مدیران عامل موظف هستند ضمن توجه به مدیریت و کنترل پروژه­‌ها در هلدینگ­‌ها پیشرفت پروژه‌ها را در بازه‌های زمانی مختلف پیگیری نمایند و گزارش شفاف به شستا ارائه نمایند.

وی با اشاره به اهمیت هم افزایی در گروه شستا اظهار داشت: هم افزایی در هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه شستا موضوعی است که مکرراً به آن تاکید شده است . حجم عظیمی از سرمایه به واسطه عدم هم افزایی از گروه خارج می‌شود . با شناسایی زنجیره ارزش و تامین مواد اولیه و خدمات قابل ارائه فی مابین شرکت‌ها ، عدد قابل توجهی از این خروج سرمایه در گروه ذخیره می شود.

وی با اشاره به همایش گردهمایی مدیران شستا گفت: در این همایش تاکیدات فراوانی بر موضوع هم افزایی داشتیم . قراردادهای بسیار خوبی هم بین شرکت‌های تابعه منعقد شد اما این کافی نیست. باید بنابر نقشه هم افزایی ، این موضوع به جد بگیری شود . مدیران عامل هلدینگ‌ها مشوق اجرای هم افزایی در شرکت‌های تابعه باشند .

بازیان با اشاره به نقش بهره‌وری در شستا تشریح کرد: ظرفیت بهره‌وری در شستا مورد غفلت قرارگرفته است . با بهره‌وری می شود شستا را به تعالی رساند. لازم است در این زمینه برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری لازم ناظر به بازه‌های زمانی یکساله، دوساله و پنج ساله صورت پذیرد.

بهره‌­وری باعث توجه به کمال آسیب­‌پذیر، و مورد غلفت در برنامه‌­ریزی­‌ها و در تصمیم‌­گیری‌ها است فلذا یکی از عوامل ارزیابی رویکردها و عملکرد مدیران در سطوح مختلف بایستی میزان توجه و برنامه­‌ریزی آنها به موضوع سهم بهره‌­وری باشد، باتوجه به میزان سود تقسیمی سالانه در شرکت­ها میزان بهره‌­وری­‌ها در شرکت­‌های مدیریتی به شدت مورد نقد و نظر است و بایستی در یک برنامه‌­ریزی مطابق فرمت اعدادی (۵-۲-۱) ساله اقدامات کوتاه‌­مدت تا پایان سال جاری مبتی بر بودجه سال­ مالی جاری و دوساله تاپایان ۱۴۰۲ و ۵ ساله تا آخر ۱۴۰۴ بطور جدی و مؤثر در برنامه­‌های هلدینگ­‌ها و شرکت‌ها قرار گیرد.

ایشان در ضرورت مشکل گشایی و کارگشایی از شرکت­‌های وابسته مدیران عامل هلدینگ‌­ها و معاونت­‌ها و مدیران نظارت در بخش­‌های مختلف را به سرکشی مرتب، منظم و هدفمند با برنامه­‌ریزی ناظر بر رشد، بهره‌­وری و حل مشکل توصیه و یکی از مشکلات اساسی در حوزه شرکت­‌ها را بلا اقدام و معطلی به بهانه­‌های مختلف دانست و این موانع را مورد توجه و تاکید مدیران قرار داد.