کرونا در چین همچنان بلای جان قیمت نفت است

نگرانی درباره افت تقاضای سوخت چین به‌دلیل افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا، قیمت نفت را کاهش داد.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ به نقل خبرگزاری رویترز از سنگاپور، قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه (۲۵ آبان‌ماه) با ادامه روند افزایشی موارد ابتلا به ویروس کووید-۱۹ (کرونا) در چین کاهش یافت و این شرایط نگرانی‌ها درباره کاهش تقاضای سوخت در بزرگ‌ترین واردکننده نفت خام جهان را افزایش داد و بر نگرانی‌ها درباره تشدید تنش‌های ژئوپلیتیک و کاهش عرضه نفت غلبه کرد.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال در ساعت ۵ و یک دقیقه بامداد روز چهارشنبه با ۶۰ سنت یا ۰.۶ درصد کاهش به ۹۳ دلار و ۲۶ سنت برای هر بشکه رسید.

قیمت نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی با ۶۹ سنت یا ۰.۸ درصد افت، ۸۶ دلار و ۲۳ سنت برای هر بشکه معامله شد.

به گفته مجریان خطوط لوله انتقال نفت در مجارستان و اسلواکی، پس از توقف موقت عرضه نفت به بخش‌هایی از اروپای شرقی و مرکزی از طریق بخشی از خط لوله دروژبا، قیمت نفت روز سه‌شنبه (۲۴ آبان‌ماه) بالاتر رفت.

این اختلال هم‌زمان با انفجاری در روستایی در شرق لهستان در نزدیکی مرز اوکراین رخ داد که به کشته شدن دو نفر منجر شد و احتمال تشدید تنش‌های روسیه و اوکراین را افزایش داد.

استفان اینس، شریک مدیریت دارایی مؤسسه اس‌پی‌آی در این باره گفت: پس از افزایش ناگهانی قیمت نفت، روند کاهنده بازار نشان‌دهنده احتیاط قابل‌توجهی است که برای جلوگیری از تشدید تنش در نظر گرفته می‌شود.

وی افزود: گفته‌های جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا مبنی بر اینکه موشک احتمالا از سمت روسیه شلیک نشده است، به کاهش نگرانی‌ها کمک کرد.

افزایش موارد ابتلا به کرونا در چین با وجود امیدها به کاهش محدودیت‌های ویروس در این هفته رخ داده است و این شرایط بر روند احساسات در بازار تأثیر می‌گذارد.