سیگنال های مهم بورس برای هفته اول آذر ۱۴۰۱ که باید بدانید

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ در هفته آینده بورس آذر ۱۴۰۱ چند سیگنال برای سهامداران وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند، بورس روند متعادلی خواهد داشت.

بورس تهران در معاملات نخستین روزهای آذرماه، نشانی از جهش‌ها و حرکات تند و تیز خود در سه هفته ابتدایی آبان نداشت و شاخص با ۹۴۳ واحد افت در سطح یک میلیون و ۴۰۷ هزار و ۶۵۴ به هفته گذشته پایان داد.

امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای، روند متعادلی را تجربه می‌کند.

در همین راستا وزیر نفت اعلام کرد رکورد صادرات نفت خام، میعانات گازی و محصولات پتروشیمی پس از سال ۱۳۹۷ به بیشترین مقدار خود رسیده است.

در صورت عدم دخالت منفی دولت با سیاست‌گذاری اشتباه، افزایش تولید و صادرات نفت خام و محصولات پتروشیمی مسلما با افزایش سودآوری همراه خواهد شد.

همچنین فروش خودرو در بورس جایگزین قرعه‌کشی می‌شود. دیروز خودرو پژو ۲۰۷ با میانگین قیمتی ۳۴۲ میلیون و ۸۴۲ هزار تومان کشف شد که با احتساب مالیات و هزینه‌های جانبی قیمت تمام‌شده این خودرو در بورس به ۳۹۱ میلیون تومان رسید.

افزایش عرضه خودرو در بورس کالا باعث شفافیت معاملات و همچنین افزایش سودآوری تولیدکننده خواهد شد. در همین راستا گردش نقدینگی بورس افزایش پیدا می‌کند؛ هنچنین رانت موجود در صنعت خودرو تا حد زیادی ضربه خواهد دید.