مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی

شرکت‌های پتروشیمی تبدیل وضعیت ایثارگران را تسریع کنند

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: متاسفانه برخی شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه که زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند با بهانه‌های غیر واقعی، به قانون تبدیل وضعیت ایثارگران تمکین نمی‌کنند.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، پیام برزگر مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با اشاره به لزوم تسریع در اجرای قانون تبدیل وضعیت ایثارگران در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی اظهار کرد: اگر امروز در سایه امنیت کشور به بالندگی در صنعت پتروشیمی رسیده‌ایم و صنعتی غرور آفرین با عزم ملی ساخته‌ایم در سایه فداکاری شهدا و ایثارگران در طول هشت سال دفاع مقدس بوده است.

وی افزود: توجه جدی به خانواده‌های شهدا و ایثارگران که بهترین دوران زندگی خود را برای ایران اسلامی فدا کرده‌اند در اولویت‌های سازمان منطقه ویژه اقتصادی قرار دارد.
برزگر با اشاره به الزام قانونی برای تبدیل وضعیت استخدام ایثارگران در سازمان‌های دولتی بیان کرد: با همت امور اداری سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی مسیر خوبی را برای استخدام خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران طی کرده‌ایم که تا کنون تبدیل وضعیت ۷۲ نفر از این عزیزان به سرانجام رسیده و همچنین ۱۱۰ نفر دیگر در حال طی کردن فرایند اداری به جهت تبدیل وضعیت هستند.
وی افزود: علیرغم پیشتازی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در اقدام به تبدیل وضعیت ایثارگران طبق قانون بودجه ۱۴۰۰ و همچنین مکاتبات مکرر و مذاکره با شرکت‌های پتروشیمی، متاسفانه برخی شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه که زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند با بهانه‌های غیر واقعی به قانون تبدیل وضعیت ایثارگران تمکین نمی‌کنند.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با تاکید بر لزوم تسریع در تبدیل وضعیت ایثارگران در شرکت‌های منطقه، گفت: قانون برای همه الزام آور است و نباید اجرای قانون را کند یا متوقف کرد، درخواست بنده از شرکت‌های مستقر در منطقه تسریع در تبدیل وضعیت ایثارگران است؛ این عزیزان حق بزرگی به گردن ملت ایران دارند.
وی در پایان با اشاره به بازنگری در فرایند بازگشت به کار بازنشستگان شرکت‌های پتروشیمی بیان کرد: عزیزانی که در شرکت‌های پتروشیمی بازنشست می‌شوند و در طول خدمت اقدامات شایانی انجام داده‌اند نباید مجدد بازگشت به کار شوند، باید زمینه را برای انتقال تجربه و استخدام نیروهای جوان و پرانرژی مهیا کنیم، نباید فرصت خدمت را از جوانان غیور این سرزمین بگیریم.