تحلیل بازار PVC؛

قیمت در بازار داخلی به هر کیلو ۴۶ هزارتومان رسید

در بازارهای منطقه قیمت pvc به محدوده ۸۰۰ تا ۸۵۰ دلار در هر تن رسیده، اما پی وی سی سازهای داخلی به دلایلی همچون نرخ بالا و از دست رفتن برخی بازارها مانند ترکیه به دلیل ورود روسیه و آمریکا قادر به صادرات نیستند.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ با رسیدن قیمت pvc در بازار داخلی ایران به ۴۵ تا ۴۶ هزارتومان در هر کیلو، بسیاری از کارشناسان این صنعت با ابراز نگرانی از توقف صادرات صنایع پایین دست معتقدند؛ با توجه به رقابت های ۶۰ درصدی خریداران به ویژه صنایع پروفیل، و رسیدن خریدهای امروز در بورس کالا به رقم ۴۳ هزار تومان، تولیدکننده ها دیگر قادر به صادرات محصولات خود نخواهند بود، این در حالی است که قیمت ها در هفته گذشته در بازار داخلی در محدوده ۴۰ هزارتومان قرار داشت.

به گفته معامله گران گرچه محصولات ملتهب در بورس مانند pvc، pp و pet دیگر به صورت اعتباری فروخته نمی شوند، اما خریداران پروفیل همچنان با استفاده از LC داخلی سهمیه های بسیاری از حجم عرضه پی وی سی سازها را با رقابت های بالا خریداری می کنند.
در بازارهای منطقه قیمت pvc به محدوده ۸۰۰ تا ۸۵۰ دلار در هر تن رسیده، اما پی وی سی سازهای داخلی به دلایلی همچون نرخ بالا و از دست رفتن برخی بازارها مانند ترکیه به دلیل ورود روسیه و آمریکا قادر به صادرات نیستند و البته ترجیح می دهند باتوجه به نرخ های بالا و رقابت های آنچنانی در بازار داخلی فروش کنند، اما به چه قیمتی؟ احتمالا تاوان این تصمیم گران شدن محصولات نهایی و همچنین توقف صادرات صنایع پایین دست باشد.