گرفتاری پالایشگاه های کوچک در تامین خوراک| تامین مواد اولیه با نفتکش

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: تامین خوراک هیچ کدام از پالایشگاه های کوچک و متوسط ما از طریق خط لوله نیست.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ احمد مرادی گفت: یکی از مشکلات پالایشگاه های کوچک تامین خوراک لازم برای این پالایشگاه ها است.

وی تاکید کرد: برخی از پالایشگاه های کوچک باید برای تامین خوراک خود از طریق نفت کش اقدام کنند و اگر قرار باشد این خوراک با نفت کش تامین شود، شرایط بدین منظور است که اگر بخواهند سی هزار بشکه دریافت کنند باید دویست الی سیصد نفت کش در این رابطه به کار گرفته شود تا این خوراک تامین شود.

وی تاکید کرد : این در حالی است که فاصله این پالایشگاه ها تا خط اصلی انتقال کم است.

مرادی درباره چرایی این مسئله تاکید کرد: متاسفانه وزارت نفت به مسئله مورد ذکر اعتقادی ندارد و می گوید تنها مسئول رساندن خوراک به پالایشگاه های بزرگ است و در زمینه پالایشگاه های کوچک مسئولیتی را نمی پذیرد.

عضو کمیسیون انرژی تاکید کرد: بناست انشالله در مجلس اصلاح قانونی در این بخش صورت گیرد و کمیسیون انرژی پیگیر این مسئله خواهد بود.

وی تاکید کرد: البته از دستگاه قضایی هم خواهش می کنیم به این بخش ورود جدی کرده تا این مسئله برطرف شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در جریان اصلاح قانون می‌کوشیم فرآیند تامین خوراک برای پالایشگاه های کوچک تسهیل شود چراکه در حال حاضر هیچ کدام از پالایشگاه های کوچک و متوسط ما تامین خوراکشان از طریق خط لوله نیست و همه فرآیند تامین خوراک این پالایشگاه ها از طریق نفت کش انجام می شود.