شاخص بورس شنبه اول بهمن ۳۱ هزار واحد افت کرد

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با افت ۳۱هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از ۱۴میلیارد و ۶۷۷میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۸هزار و ۳۵۹میلیارد تومان در بیش از ۷۶۲هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت ۳۱ هزار و ۵۶۶واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۶۵۷هزار و ۵۷۷واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران و توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه شد و در مقابل شرکت‌های پتروشیمی شیراز، پتروشیمی پردیس و پالایش نفت تهران با رشد خود مانع افت بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۷میلیارد و ۵۴۱میلیون ورقه به‌ارزش ۶هزار و ۳۶۱میلیارد تومان در ۴۳۹هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۲۱۹واحد افت کرد و در ارتفاع ۲۱هزار و ۲۸۸واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نمادهای پلیمر آریا ساسول، بیمه پاسارگاد و پتروشیمی تندگویان بیشترین اثر منفی بر این نماگر به نام شرکتهای سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات، پویا زرکان آق دره و پتروشیمی مارون شد.