رئیس‌جمهوری خبر داد:

پیش‌بینی تأمین سرمایه از محل تهاتر نفت در بودجه ۱۴۰۲/تولید محصولات پتروشیمی در نیمه نخست امسال ۸ درصد افزایش یافت

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه دولت توانسته است با خنثی‌سازی تحریم‌ها به منابع ارزی دست یابد، اعلام کرد که پیش‌بینی تأمین سرمایه از محل تهاتر دارایی‌ها و تهاتر نفت برای تولید در بودجه سال آینده مدنظر قرار دارد.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ سیدابراهیم رئیسی در نشست علنی امروز (یکشنبه، دوم بهمن‌ماه) مجلس شورای اسلامی در دفاع از کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۲ از تلاش‌های رئیس، هیئت رئیسه و اعضای کمیسیون تلفیق و برنامه و بودجه مجلس برای بررسی و ارائه گزارش کلیات بودجه به صحن تشکر کرد و گفت: در نشست قبل به برخی از عملکردهای دولت اشاره کردم که مجلس نسبت به آن آگاه است.
وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون شرایط نشان‌دهنده رشد سرمایه‌گذاری، کاهش تورم و رشد تولید است که نشانه خوبی به شمار می‌آید، افزود: دولت توانسته با خنثی‌سازی تحریم‌ها به منابع ارزی دست یابد. این موارد موفقیت دولت محسوب می‌شود، زیرا توانسته تحریم‌ها را دور بزند.
رئیس‌جمهوری با بیان اینکه ارزش افزوده بخش صنعت در ۶ ماه ابتدایی سال معادل ۵۵ درصد است که از سال ۹۶ تاکنون بی‌سابقه است، تصریح کرد: رشد بخش صنعت در ۶ ماه نخست معادل ۴.۹ بوده و ارزش افزوده بخش معدن در ۶ فصل پیاپی منفی ۷ دهم درصد بوده که اکنون به رقم مثبت رسیده که قابل توجه است، همچنین در تولید پتروشیمی افزایش ۸ درصدی داشتیم.
رئیسی با اشاره به افزایش اعتبارات تملک دارایی به میزان ۲۶ درصد در لایحه بودجه تأکید کرد: پیش‌بینی تأمین سرمایه از محل تهاتر دارایی‌ها و تهاتر نفت برای تولید در بودجه سال آینده مدنظر قرار دارد و پیش‌بینی ۵۴۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شرکت‌های دولتی در بودجه لحاظ شده است. به واقع این نکته بسیار مهمی است، زیرا پیشرفت و رشد اقتصادی در گرو سرمایه‌گذاری و افزایش بهره‌وری است. نامه کوتاه مدتی را مدنظر دارد تا در آینده ای نزدیک بخش های موردتاکید متحول شود.