رئیس هیات‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت:

شرکت‌های واگذارشده به تعهدهایشان عمل کنند

رئیس هیات‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت در ششمین نشست شورای‌عالی خدمات گفت: هوشمندسازی خدمات و تحول دیجیتالی در صندوق‌ها با هدف ارائه خدمات مطلوب‌تر به ذی‌نفعان ضروری است.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ به نقل از صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت، عبدالحسین بیات در ششمین نشست شورای‌عالی خدمات با تبریک ایام پربرکت ماه رجب گفت: بازخوردهای دریافتی درباره وضع ارائه خدمات و انجام چند مرحله تعدیل مستمری و مقرری در یک سال گذشته مؤید حرکت روبه‌ رشد است.

وی ادامه داد: فراتر از بررسی بازخوردها، باید در شناسایی نیازها، رفع مسائل و چالش‌ها، سازمان به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و شناسایی کند که از مرحله بروز نیاز و مسئله در ذی‌نفعان، یک گام جلوتر و در وضع پیش‌بینی نیازها قرار گیرد، از این‌ رو، توجه به مباحث مطالعاتی و آینده‌پژوهی ضروری است.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت با تأکید بر اینکه دوران بازنشستگی همانند زمان شاغل بودن کارکنان برای صنعت نفت بااهمیت است، افزود: انسان چون دارای تفکر و اندیشه هست کنشگر است، از این‌ رو شاغلان کنونی تصویر آینده خود را در سیمای بازنشستگان ارجمند مشاهده می‌کنند، بنابراین اثر متقابل این دو قشر گرامی صنعت نفت بر یکدیگر انکارناپذیر و بااهمیت است. به یقین اگر خدای نخواسته بازنشسته عزیز مأیوس و بی‌انگیزه شود و شادابی خود را از دست بدهد، این اثر به شاغلان نیز سرایت خواهد کرد و می‌تواند باعث اختلال در کار کل صنعت نفت شود.

بیات ادامه داد: بر اساس اصل اجتماعی و تا حدودی اقتصادی، تأکید داریم که در همه زمینه‌ها هرآنچه به شاغل تعلق می‌گیرد منهای موارد مربوط به ماهیت کار شاغل، سایر امور در زمینه انواع پرداختی، درمان و رفاهی برای بازنشستگان نیز باید از سوی کارفرماها و شرکت‌های اصلی مطابق اهمیت مسائل اجتماعی و اقتصادی پیش‌بینی شود.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات به ذی‌نفعان دارای ابعاد مختلف است، گفت: به‌طور حتم انجام تعهدهای شرکت‌های واگذارشده برای بازنشستگان آنها از سوی شرکت‌ها یا شرکت‌های اصلی‌شان باید انجام شود، در این زمینه پیگیری بازنشستگان گران‌قدر بحق است.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت با بیان اینکه طبق این اصول که آماده‌سازی شرایط واگذاری‌ها از سوی دولت‌ها انجام می‌شود، افزود: باید از پیش‌تر پیش‌بینی آینده تعهدها و محل تأمین منابع آن پیش‌بینی می‌شد که امیدواریم چنین اقدامی صورت‌گرفته باشد. از این‌ رو، معاونت‌های مالی، حقوقی و بازنشستگی پیگیری‌های اداری و تخصصی لازم را مجدانه از آن شرکت‌ها و شرکت‌های اصلی انجام دهند، زیرا تعهدهای کارفرمایی باید از سوی کارفرما محقق شود.

بیات درباره چشم‌انداز و راهبرد خدمات با اشاره به برخی سازمان‌های مشابه و کارآمد در داخل و خارج کشور در حوزه خدمات‌رسانی گفت: صندوق بازنشستگی صنعت نفت به‌واقع ظرفیت بدل‌شدن به صندوقی نمونه در منطقه را دارد، از این‌ رو، به‌منظور ایجاد ارزش و خدمات جدید برای تمامی ذی‌نفعان باید به سمتی حرکت کرد که همه خدمات به شکل غیرحضوری و از راه دور نیز قابل انجام باشد.

وی افزود: روند شرایط کنونی جوامع و تغییرات اجتماعی برگرفته از بروز فناوری‌های نو ارتباطات و چالش‌هایی همچون آلودگی هوا، ضرورت حرکت سریع‌تر در مسیر تحول دیجیتال برای سازمان‌ها را بیشتر از گذشته کرده است.