بورس در پایان معاملات دوشنبه ۲۴ بهمن به آرامش رسید

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۲هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه، بیش از ۷میلیارد و ۶۱۳میلیون سهم و حق تقدم به ارزشی بالغ بر ۴هزار و ۵۱میلیارد تومان در بیش از ۳۹۰هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۲هزار و ۲۹۸واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۵۴۸هزار و ۲۷۷واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های معدنی صنعتی گل گهر، فولاد مبارکه اصفهان و سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی شد و در مقابل شرکت‌های گسترش نفت و گاز پارسیان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۶میلیارد و ۵۹۵میلیون ورقه به ارزش ۲۴۶هزار و ۳۹۷میلیارد تومان در ۲۲۲هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۷۴واحد رشد کرد و در ارتفاع ۲۰هزار و ۱۷۰واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای پلیمر آریاساسول، مجتمع جهان فولاد سیرجان و بیمه پارساگاد شد و در مقابل شرکت‌های مدیریت انرژی امید تابان هور، پتروشیمی مارون و پخش البرز بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.