ریزش قیمت نفت و شاخص بورس کشورهای عربی منطقه خلیج فارس

با نزدیک شدن به زمان برگزاری جلسه مهم کمیته بازار آزاد فدرال در آمریکا به ریاست جروم پاول، قیمت نفت و شاخص بورس کشورهای عربی منطقه خلیج فارس با اصلاح مواجه شد.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ با نزدیک شدن به زمان برگزاری جلسه مهم کمیته بازار آزاد فدرال در آمریکا به ریاست جروم پاول، بازارهای مالی جهان با اطلاح ارزش مواجه شده و قیمت نفت نیز صبح روز دوشنبه کاهش یافت.

بر اساس این گزارش، نزدیک شدن به زمان برگزاری نشست مذکور منجر به احتیاط بیشتر سرمایه گذاران برای ورود به بازار و گشودن موقعیت های معاملاتی شده که در همین راستا، سهام شرکت های نفتی بزرگ منطقه خلیج فارس نیز با ریزش ارزش مواجه شد.

علیرغم خوشبینی های مطرح شده در میان کارشناسان مبنی بر اتخاذ لحنی مسالمت آمیزتر از سوی رئیس فدرال رزرو در خصوص افزایش نرخ بهره بانکی که ناشی از بهبود اوضاع اقتصادی ایالات متحده و کنترل تورم در این کشور است، هر بشکه نفت برنت با یک درصد کاهش به ۸۵.۶۶ دلار در هر بشکه رسید.

همچنین شاخص بورس ابوظبی با ۱.۱ درصد کاهش مواجه شده و این در حالیست که در قطر نیز، شاخص بازار انرژی با ۲.۹ درصد و همچنین شاخص کلی بازار نیز با ۰.۲ درصد ریزش مواجه شد.

با اینحال، در عربستان سعودی شاخص کلی بازار ۰.۶ درصد افزایش یافته که عمده این رشد مربوط به شرکت هواپیمایی «ایر عربیا» و «بانک اسلامی دوبی» بوده است.

علیرغم ریزش ها، پیش بینی کارشناسان این است که آمار مربوط به شاخص CPI در آمریکا که قرار است از سوی جروم پاول قرائت شود، حاکی از بهبود وضعیت تورم و همچنین میزان بیکاری در این کشور است. در صورت رخداد چنین سناریویی، می توان منتظر افزایش قیمت و بهبود وضعیت بازارهای مالی در سراسر جهان بود.