شاخص بورس ۸هزار واحد رشد کرد

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۸هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه، بیش از ۷میلیارد و ۵۰۵میلیون سهم و حق تقدم به ارزشی بالغ بر ۵هزار و ۳۳میلیارد تومان در بیش از ۳۸۲هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۸هزار و ۶۱۰واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۵۳۳هزار و ۴۰۶واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران و فولاد خوزستان شد و در مقابل شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، زامیاد و پتروشیمی پردیس افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۴میلیارد و ۱۱۳میلیون ورقه به ارزش ۵ هزار و ۳۵۷میلیارد تومان در ۲۱۹هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۱۲۹واحد رشد کرد و در ارتفاع ۲۰هزار و ۴۲واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای پتروشیمی زاگرس، آهن و فولاد ارفع و فولاد هرمزگان جنوب شد و در مقابل شرکت‌های بانک دی، مدیریت سرمایه‌گذاری کوثر بهمن و پاکدیس بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.