پروژه بازیافت Co۲ پتروشیمی فن آوران، یک پروژه زیست محیطی با افزایش بازدهی تولید است

سیفیان گفت: این اقدام هم اقدامی نمادین است در رابطه با اینکه مجموعه تاپیکو و شستا نسبت به حفظ و حراست از محیط زیست توجه ویژه ای دارند و دیگر اینکه این طرح تاثیرات قابل توجهی در بالابردن بازدهی تولید دارد و به نظرم در یک محدوده زمانی قابل قبولی این پروژه می تواند به نتیجه برسد تا بتوانیم حجم زیادی از ساطع شدن دی اکسید کربن در فضا جلوگیری بکنیم و به تولیدات شرکت بیفزاییم.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛  علی سیفیان، عضو هیات مدیره و معاون امور شرکتهای هلدینگ تاپیکو در حاشیه آیین کلنگ پروژه بازیافت Co2 از گازهای احتراق ریفورمر واحد متانول پتروشیمی فن آوران در خصوص اهمیت اجرای این طرح اظهار داشت: این پروژه، پروژه بسیار مهم و ارزشمندی است، چون  بازیافت دی اکسید کربن به عنوان یکی از مهمترین پروژه های زیست محیطی مورد توجه بسیار جدی سازمان محیط زیست است. همچنین پتروشیمی فن آوران یک ویژگی بخصوصی دارد و آنهم این است که به عنوان موتور محرکه تاپیکو محسوب می شود و شاید بتوان گفت یکی از مهمترین واحد های زیر مجموعه هلدینگ تاپیکو در منطقه ماهشهر و مناطق دیگر است.

سیفیان ادامه داد: این اقدام هم اقدامی نمادین است در رابطه با اینکه مجموعه تاپیکو و شستا نسبت به حفظ و حراست از محیط زیست توجه ویژه ای دارند و دیگر اینکه این طرح تاثیرات قابل توجهی در بالابردن بازدهی تولید دارد و به نظرم در یک محدوده زمانی قابل قبولی این پروژه می تواند به نتیجه برسد تا بتوانیم حجم زیادی از ساطع شدن دی اکسید کربن در فضا جلوگیری بکنیم و به تولیدات شرکت بیفزاییم. درواقع این پروژه، یک پروژه دانش بنیان و پاک است.
عضو هیات مدیره تاپیکو در مورد برنامه تاپیکو برای بهره برداری از فلرینگ در راستای تولید خوراک، سوخت و برق اعلام کرد: یکی از مهمترین برنامه های ما در پالایشگاه ستاره خلیج فارس همین موضوع است. با توجه به اینکه ما بالاترین سهم را در بین سهامداران دیگر در این مجموعه پالایشی داریم، البته مدیریتش فعلا با ما نیست ولی با خود مجموعه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی است ولی به عنوان سهامداری تاپیکو با توجه به اهمیت این موضوع فلرینگ برای ما دارد، در این پالایشگاه حجم زیادی هیدروژن فلر می شود. با تشویق و حمایت های خوبی که انجام دادیم مدیریت شرکت پالایش نفت ستاره خلیج فارس را در تعریف یک طرح پایین دست خوب برای جلوگیری از فلرینگ این حجم زیاد از هیدروژن، راهنمایی کردیم. در محدوده ای که زنجیره ارزش تاپیکو است ما از این بابت مشکل خاصی نداریم، ولی در حال حاضر در حال مطالعه یک سری فعالیت هایی در زمینه فلرینگ هستیم که اگر زمینه سرمایه گذاری وجود داشته باشد، مشارکت کنیم