دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی پتروشیمی عنوان کرد؛

حذف عرضه ارز پتروشیمی‌ها در سامانه نیما از فردا

عرضه ارز پتروشیمی‌ها در سامانه نیما حذف شده و کشف قیمت از طریق مزایده در مرکز مبادله صورت خواهد گرفت. ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی نیز تنها به اقلامی مانند دارو و نهاده‌های دامی تعلق خواهد گرفت.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ احمد مهدوی ابهری، دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی پتروشیمی اعلام کرد: عرضه ارز پتروشیمی‌ها در سامانه نیما حذف شده و کشف قیمت از طریق مزایده در مرکز مبادله صورت خواهد گرفت، در نتیجه این اقدام باعث کاهش رانت و فساد در بازار ارز خواهد شد. ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی نیز تنها به اقلامی مانند دارو و نهاده‌های دامی تعلق خواهد گرفت.

وی افزود: بند ۲ ابلاغ نظر مصوبه جلسه ۲۷ آذر ماه تصمیمات جلسه بازار ارز، در خصوص تصمیمات ارزی و وجوه حاصل از آن، شرکت‌های دولتی، شبه دولتی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری بازنشستگی از جمله تولیدکنندگان پتروشیمی، قیر و روانکار را ملزم کرده بود که ارز حاصل از صادرات خود را به داخل کشور بیاورند. این مصوبه دارای ابهام بوده و صادرکنندگان مد نظر را در بلاتکلیفی قرار داده است؛ در مجموع راهکار بینابین عملیاتی و مقدور، عرضه ارز صادراتی در بازار متشکل ارزی است که از فردا اجرایی خواهد شد.