شاخص بورس در آخرین روز معاملاتی هفته قرمز شد

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۱۳ میلیارد و ۴۹۳ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۸۴ هزار و ۵۶ میلیارد ریال معامله شد.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ بعد از روزهای هیجان انگیز و سبز بورس ، در آخرین روز معاملاتی هفته شاخص بورس سرخ شد.

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (چهارشنبه، سوم اسفندماه) با ۲ هزار و ۸۱۶ واحد کاهش در ارتفاع یک میلیون و ۶۵۶ هزار واحدی ایستاد.

شاخص هم‌وزن با سه هزار و ۸۷۱ واحد کاهش به ۵۰۳ هزار و ۲۰۲ واحد و شاخص قیمت با ۲هزار و ۲۹۵ واحد افت به ۲۹۸ هزار و ۳۵۹ واحد رسید.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۱۳ میلیارد و ۴۹۳ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۸۴ هزار و ۵۶ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با یک هزار و ۷۴۲ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با یک هزار و ۴۲۲ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۹۲۱ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با ۶۸۹ واحد، پتروشیمی جم (جم) با ۶۷۱ واحد، شرکت سرمایه گذاری صدر تامین (تاصیکو) با ۵۰۷ واحد و پتروشیمی بوعلی سینا (بوعلی) با ۴۶۵ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با یک هزار و ۷۰۷ واحد، ایران خودرو (خودرو) با ۷۶۸ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۶۲۵ واحد، بانک پاسارگاد (وپاسار) با ۵۹۰ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۵۷۶ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۵۶۰ واحد، سایپا (خساپا) با ۵۴۵ واحد و پالایش نفت تهران (شتران) با ۵۰۹ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه شد.

بر پایه این گزارش، امروز نماد شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، ایران خودرو (خودرو)، ملی صنایع مس ایران (فملی)، ذوب آهن اصفهان (ذوب)، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو (خگستر) و زامیاد (خزامیا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه فلزات اساسی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۹۵۰ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۱ هزار و ۴۱۳ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۶۶ واحد افزایش داشت و به ۲۱ هزار و ۳۴۶ واحد رسید.

در این بازار بیش از پنج میلیارد و ۶۴۲ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۲۹۱ هزار و ۴۶۹ نوبت بود.

فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، گروه انتخاب الکترونیک آرمان (انتخاب)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، مدیریت انرژی امید تابان هور (وهور) و صنعتی مینو (غصینو) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

همچنین آهن و فولاد غدیر ایرانیان (فغدیر)، مجتمع جهان فولاد سیرجان (فجهان)، پویا زرکان آق دره (فزر)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، حمل و نقل گهرترابر سیرجان (حگهر)، داروسازی دانا (ددانا) و سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا) با تاثیر منفی بر این شاخص همراه بودند.

دو روز ابتدایی اسفند شاخص بورس رشد چشمگیری داشت، اما چهارشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۱، شاهد اصلاح ۲ هزار واحدی بودیم.