کاهش تولید نفت فعلاً تنها برای مارس ۲۰۲۳ تعیین شده است

معاون نخست‌وزیر روسیه کاهش عرضه روزانه ۵۰۰ هزار بشکه‌ای این کشور فعلاً تنها برای ماه مارس اعمال خواهد شد.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ به نقل از خبرگزاری رویترز، الکساندر نواک گفت: کاهش تولید روزانه ۵۰۰ هزار بشکه‌ای نفت روسیه که در این ماه اعلام شد فعلاً تنها برای ماه مارس اعمال می‌شود.

وی افزود: ما شرایط بازار رصد می‌کنیم سپس درباره موضوع کاهش تولید در ماه‌های دیگر تصمیم‌گیری می‌کنیم، اکنون این تصمیم تنها برای ماه مارس است.

معاون نخست‌وزیر روسیه تأکید کرد: کاهش عرضه نفت از سطح تولید ژانویه امسال خواهد بود.

نواک اعلام کرد: تولید نفت روسیه در ماه گذشته میلادی در سطوح ۹ میلیون و ۸۰۰ تا ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه در روز بوده است.

ممنوعیت اتحادیه اروپا برای خرید فرآورده‌های نفتی روسیه از پنجم فوریه (۱۶ بهمن‌ماه) و سقف قیمتی برای نفت و فرآورده‌های نفتی این کشور، تلاش‌های مسکو برای فروش نفت این کشور در بازارهای جهانی را پیچیده می‌کند.

تصمیم روسیه برای کاهش تولید نفت تنها ۹ روز پس از آن اعلام شد که ائتلاف تولیدکنندگان عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و غیراوپک (اوپک‌پلاس) که روسیه هم یکی از اعضای آن است پیشنهاد پایبندی به توافق کاهش تولید روزانه ۲ میلیون بشکه‌ای از نوامبر ۲۰۲۲ تا پایان سال ۲۰۲۳ میلادی را ارائه داد.

نواک در اوایل این ماه گفته بود که روسیه هیچ رایزنی رسمی درباره کاهش تولید خود نداشته، اگرچه کرملین گفته بود که روسیه با بعضی از اعضای اوپک‌پلاس درباره تصمیم خود مذاکره کرده است.