بازدید رئیس‌جمهوری از پروژه ایران ال‌ان‌جی

رئیس‌جمهوری از پروژه مایع‌سازی گاز طبیعی ایران در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس بازدید کرد.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛  به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، سیدابراهیم رئیسی که امروز (پنجشنبه، ۱۱ اسفندماه) در جریان دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی به استان بوشهر سفر کرده است، در ادامه برنامه‌های نخستین روز سفر، از فرآیند تکمیل پروژه مایع‌سازی گاز طبیعی ایران (ایران ال‌ان‌جی) بازدید کرد و با توضیحات مدیران این پروژه در جریان وضع اجرای این طرح قرار گرفت.

این پروژه در ۲۰۰ هکتار مساحت با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی، شامل دو ردیف عملیاتی تولید ال‌ان‌جی و به ظرفیت کل سالانه ۱۰,۸ میلیون تن است که افزون بر گاز طبیعی مایع شده (ال‌ان‌جی) محصولات دیگری از قبیل ال‌پی‌جی، میعانات گازی و سولفور نیز تولید می‌کند.

خوراک کارخانه ایران ال‌ان‌جی از میدان گازی پارس جنوبی تأمین خواهد شد، در این پروژه همچنین پیش‌بینی افزایش ظرفیت تا چهار ردیف عملیاتی نیز وجود دارد.

به گفته مدیران این پروژه پنج مخزن ال‌ان‌جی و ال‌پی‌جی آن تا پایان تابستان سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد. این پروژه با سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد دلاری از سال ۹۲ تا پیش از آغاز به‌کار دولت سیزدهم راکد مانده بود.

رئیس‌جمهوری در جریان بازدید از این پروژه به‌صورت بی‌واسطه و صمیمی با تعدادی از کارگران شاغل در آن گفت‌وگو کرد و وضع کاری و معیشتی آنان را جویا شد.

به گزارش شانا، رئیس‌جمهوری صبح امروز در سومین مقصد از دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی با استقبال غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه بوشهر و احمد محمدی‌زاده، استاندار بوشهر از طریق فرودگاه خلیج فارس عسلویه به‌منظور سفری دو روزه و برای بهره‌برداری از پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی و چند طرح توسعه‌ای صنعت نفت وارد استان بوشهر شد.

افتتاح آب شیرین‌کن شماره ۲ بوشهر، دیدار با مردم این شهر و مردم شهرستان خورموج، دیدار با علمای شیعه و اهل سنت استان بوشهر، نشست تخصصی با سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی استان بوشهر و شرکت در نشست توسعه و سرمایه‌گذاری استان بخشی از برنامه‌های سفر دو روزه رئیسی به استان بوشهر است.

جواد اوجی وزیر نفت، علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، احمد وحیدی وزیر کشور، پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان، محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور و غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس‌جمهوری، رئیسی را در این سفر همراهی می‌کنند.