شهرک صنایع پایین‌دستی پتروشیمی عسلویه ایجاد می‌شود

استاندار بوشهر گفت: شهرک جدید صنایع پایین دستی پتروشیمی را در شهرستان عسلویه شروع کرده‌ایم و از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی انتظار داریم مشارکت کرده و در ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان بومی اهتمام ورزند.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ احمد محمدی‌زاده استاندار بوشهر، صبح امروز در نشست با مسئولان و نخبگان شهرستان عسلویه اظهار داشت: شهرک جدید صنایع پایین دستی پتروشیمی را در شهرستان عسلویه شروع کرده‌ایم و از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی انتظار داریم مشارکت کرده و در ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان بومی اهتمام ورزند. هلدینگ خلیج فارس و منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و پارک علم و فناوری خلیج فارس در این امر اهتمام دارند و در یکی از طرح‌های اجرا شده؛ از گوگرد، کود و سم و سایر مواد مصرفی تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه، وحدت شیعه و سنی رمز موفقیت در این منطقه است افزود: شاهد اتحاد و دوستی بین اهل تسنن و شیعه در این شهرستان هستیم و روز به روز این وحدت پررنگ‌تر می‌شود. از سوی دیگرعسلویه در شرایط کنونی، قابل مقایسه با ۴۰ سال پیش نیست، امروز با تلاش نظام اسلامی، شاهد پیشرفت بی‌نظیری در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی در این نقطه هستیم و متخصصان داخلی نقش مهمی در توسعه و اعتلای پارس جنوبی داشته‌اند.

این مقام مسئول با اشاره به خدمات دولت در عسلویه گفت: در روستای اخند در عسلویه در سال جاری دو طرح مهم اجرایی شد که تکمیل و آبگیری سد اخند و اجرای آب‌شیرین کن در این منطقه از مهم‌ترین طرح‌های امسال اخند است. تکمیل اسکله نخل تقی، تکمیل مرکز بهداشتی نخل تقی، توسعه اسکله عسلویه و توسعه بیمارستان تامین اجتماعی عسلویه، تنها بخشی از اقدامات سال جاری در این شهرستان است.

وی با دعوت از سرمایه‌گذاران برای ایجاد کارخانه و واحد‌های تولیدی در استان گفت: ساخت کارخانه، علاوه بر ارزش افزوده و ایجاد اشتغال پایدار، میزان تولید را نیز بالاتر می‌برد. برای ایجاد واحد‌های صنعتی و تولیدی، اگر سرمایه‌گذاران ورود کنند، دستگاه‌های دولتی نیز در صدور مجوز، پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، ایجاد زیرساخت‌های لازم از جمله تسطیح زمین و تامین آب و برق و گاز کمک و همراهی می‌کنند.

وی بر لزوم استخدام ۵۰ درصد نیرو‌های بومی در صنایع استان تاکید کرد و افزود: در سال‌های گذشته، این‌مصوبه مورد کم‌توجهی بود که اکنون با تلاش مضاعف برای تحقق این مهم گام بر می‌داریم.