روزهای طلایی بورس ادامه دارد/ رشد شاخص کل در پایان معاملات

شاخص کل بورس در پایان معاملات رشد کرد.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (دوشنبه، هفتم فروردین) با ۱۰ هزار و ۴۳۰ واحد افزایش در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۹ هزار واحدی ایستاد.

 شاخص هم‌وزن با پنج هزار و ۷۶۳ واحد افزایش به ۵۹۸ هزار و ۲۵۹ واحد و شاخص قیمت با سه هزار و ۴۰۴ واحد رشد به ۳۵۳ هزار و ۳۳۴ واحد رسید. امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۱۲ میلیارد و ۴۵۴ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۸۴ هزار و ۴۷۳ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با یک هزار و ۱۹۱ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با یک هزار و ۵۳۳ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی (حکشتی) با ۹۶۷ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با ۸۴۳ واحد و پتروشیمی بوعلی سینا (بوعلی) ۶۷۰ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل، شرکت سرمایه‌گذاری غدیر (وغدیر) با ۶۰۳ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۳۲۴ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد ) با ۲۶۰ واحد و شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۲۲۱ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه شد.

بر پایه این گزارش، امروز نماد شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، پالایش نفت تهران (شتران)، سایپا (خساپا)، ایران خودرو (خودرو) و ملی صنایع مس ایران (فملی) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند. گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۲ میلیارد و ۴۱ میلیون برگه سهم به ارزش هشت هزار و ۳۶۴ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۲۶۰ واحد افزایش داشت و به ۲۴ هزار و ۷۶۴ واحد رسید. در این بازار بیش از هشت میلیارد و ۵۵۵ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۴۲۱ هزار و ۶۰۹ نوبت بود.

پلیمر آریاساسول (آریا)، مجتمع جهان فولاد سیرجان (فجهان)، پویا زرکان آق دره (فزر)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا) و بانک دی (دی) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

همچنین فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، پتروشیمی مارون (مارون)، بین المللی ساروج مشهد (ساروج) و سنگ آهن گهرزمین (کگهر) با تاثیر منفی بر این شاخص همراه بودند.