احداث ۳۰ طرح با سرمایه‌گذاری ۲۱ میلیارد دلار در منطقه پارس جنوبی

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از اجرایی شدن ۳۰ طرح با ارزش ۲۱ میلیارد دلار در منطقه پارس جنوبی در قالب سرمایه‌گذاری خبر داد.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ سخاوت اسدی شامگاه دوشنبه در آیین تجلیل از فعالان تولید در منطقه ویژه پارس جنوبی در عسلویه استان بوشهر با قدردانی از جهادگران منطقه پارس جنوبی در تأمین گاز مورد نیاز مردم در زمستان گذشته، اظهار داشت: تلاش شبانه‌روزی در مجموعه در فصل سرد سال گذشته قابل تحسین و تقدیر است، چرا که در زمستان گذشته با تأمین گاز مورد نیاز جامعه، آسایش و رفاه مردم به ویژه در نقاط سردسیر فراهم کردند.

وی با قدردانی از کارکنان در مجموعه صنایع پتروشیمی‌ها، مجتمع‌های گازی، پایانه‌های دریایی، ایمنی و امنیت خاطرنشان کرد: با تلاش کارکنان در صنایع و شرکت‌های مختلف و تأسیسات مستقر در منطقه پارس جنوبی ۷۰ درصد گاز مورد نیاز کشور را تأمین کردند.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به فعالیت قابل توجه مجموعه مجتمع‌های پتروشیمی در منطقه پارس جنوبی تصریح کرد: تولید محصولات مجتمع‌های پتروشیمی در منطقه پارس جنوبی سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ماقبل آن ۴۰ درصد افزایش یافت که نشان از تلاش جهادی در راستای تحقق شعار است.

اسدی همکاری و خدمات نماینده ولی‌فقیه در استان، امام جمعه، استاندار و فرمانداران استان بوشهر را مورد تقدیر قرار دارد و گفت: خدمات مقامات نظامی و انتظامی که نقش مهمی در تحقق اهداف مورد نظر داشتند درخور تحسین و سپاس است.

وی با بیان اینکه طرح‌های مهم اقتصادی، عمرانی و تولیدی در منطقه پارس جنوبی در حال اجرا است، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ۳۰ طرح با ارزش ۲۱ میلیارد دلار در منطقه پارس جنوبی در قالب سرمایه‌گذاری از جمله ۵ طرح پترو پالایشگاهی به ارزش ۵ میلیارد دلار در حال احداث است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس با اشاره به فراهم شدن اشتغال نیروهای بومی استان بوشهر در صنایع و شرکت‌های پارس جنوبی بیان کرد: اشتغال ۲ هزار و ۱۵۰ نفر از جوانان بومی استان بوشهر در سال ۱۴۰۰ در منطقه پارس جنوبی فراهم شد که این آمار در سال ۱۴۰۱ با ۳۷ درصد افزایش به ۲ هزار و ۹۷۰ نفر رسید.

اسدی ادامه داد: امسال نیز اشتغال یک‌هزار نفر تنها در پروژه‌های گازی منطقه پارس جنوبی خاتمه یافته بخش دولتی فراهم می‌شود.

وی با اشاره به تحقق شعار سال در منطقه پارس جنوبی اضافه کرد: امسال که مزین به مهار تورم و رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری است باید با حمایت از سرمایه‌گذاران در منطقه رونق تولید تسریع شود.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس افزود: سازمان منطقه ویژه پارس هر آنچه در توان داشت برای حمایت از تولید شرکت‌های مستقر در منطقه پارس جنوبی انجام داد.

در این مراسم با اهدای لوح تقدیر به امضای وزیر نفت از مدیران، کارکنان و کارگران سرآمد تولید در منطقه ویژه پارس تجلیل شد.