وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی:

مجوزهای پتروپالایش بختیاری مسجدسلیمان تمدید شد/ ساخت پتروپالایش بختیاری به‌زودی در مسجدسلیمان آغاز خواهد شد

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی ضمن بازدید از روند اجرای طرح مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمان از تمدید مجوزهای پتروپالایش بختیاری خبر داد.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ در حاشیه این بازدید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: همکاران ما قول دادند که در سال ۱۴۰۲ این کارخانه حداقل ۱۵ درصد رشد داشته باشد زیرا این کارخانه شرایط تولید ظرفیت اسمی و چیزی بالاتر از ظرفیت اسمی را دارد.

مرتضوی گفت: آنچه که همکاران قول داده‌اند قرار است که پتروشیمی مسجدسلیمان تقریبا ۲ میلیون تن اوره و آمونیاک تولید کند زیرا هم اکنون ظرفیت تولید فعلی حدود یک میلیون و ۵۱۰ تا ۵۲۰ تن است که امیدواریم با هدایتی که انجام می‌شود این کار صورت پذیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به پیگیری دولت برای رفع مشکل بیکاری در مسجدسلیمان با راه‌اندازی پتروپالایش بختیاری افزود: این مجموعه نباید از چرخه تولید باز بماند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: با پیگیری‌های که انجام شد و کمکی که معاون اول رییس جمهور داشتند قرار شد که پروژه پتروپالایش بختیاری نیز تامین منابع شود و پس از انجام مطالعات آن، در آینده نزدیک نیز عملیات اجرایی آن آغاز شود.

مرتضوی تصریح کرد: پتروپالایش بختیاری پروژه بزرگی است و آن طور که گفته‌اند ۴ میلیارد یورو از منابع ارزی و ریالی نیاز دارد.