بزرگ ترین تعمیرات اساسی واحد های آروماتیک و پارازایلین پتروشیمی بندرامام آغاز شد

پتروشیمی بندرامام در یک برنامه ریزی منظم و همه‌جانبه در راستای رفع گلوگاه های تولیدی ، بزرگ ترین تعمیرات اساسی واحد های آروماتیک و پارازایلین خود را آغاز کرد.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ به نقل از روابط عمومی پتروشیمی بندرامام ، در برنامه ریزی منسجم و فنی طراحی شده از سوی مدیریت پتروشیمی بندرامام ، تعمیرات اساسی واحد های آروماتیک و پارازایلین با هدف رفع تنگناهای تولید ، افزایش کیفیت محصولات و رسیدن تولید به ظرفیت اسمی واحد از دهم اردیبهشت ماه آغاز شد و طبق برنامه ریزی های تدوین شده طی ۵۵ روز عملیات آن به پایان خواهد رسید.

در این تعمیرات اساسی اقدامات بزرگی همچون افزایش قابلیت واحد از طریق ریتیوپ کردن کوره ها و خطوط هدر آنها پس از ۳۰ سال ، احیای کاتالیست راکتورها ، تعمیرات فلرها با روش های نوین ، تعمیرات گسترده بر روی خطوط خوراک و محصول برنامه ریزی و در دست اقدام قرار گرفته است.

همچنین در این تعمیرات اساسی ، اقدامات گسترده ای به منظور بالا بردن سطح ایمنی واحدها و جلوگیری از حوادث و آتش سوزی ها صورت خواهد گرفت.

برنامه پیش بینی شده برای این تعمیرات ۴۰۰ هزار نفرساعت کار می باشد و تعمیرات اساسی واحد ۳۵ روز و همچنین با در نظر گرفتن عملیات احیای کاتالیست ها تا ۵۵ روز به طول خواهد انجامید.

گفتنی است خوراک اصلی واحد آروماتیک پتروشیمی بندرامام نفتای ارسالی از پالایشگاه آبادان است و محصولات این واحد بنزن ، مخلوط زایلین ها ، رافینیت و گاز مایع می باشد.