ایران و عراق برای همکاری در پروژه‌های صنعت نفت تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

تفاهم‌نامه همکاری ایران و عراق در پروژه‌های صنعت نفت در جریان سفر وزیر نفت به بغداد در حضور نخست‌وزیر عراق بین وزیران نفت دو کشور امضا شد.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ جواد اوجی شامگاه چهارشنبه (۲۰ اردیبهشت‌ماه) با شیاع السودانی، نخست وزیر عراق دیدار و بر توسعه همکاری‌های دو کشور در حوزه انرژی تأکید کرد.

در این دیدار محورهای همکاری دوجانبه در زمینه میدان‌های مشترک نفتی، صادرات خدمات فنی و مهندسی و همکاری‌های آموزشی به تفضیل بررسی و تصمیم‌هایی راهگشا برای اجرای تفاهم‌های دوجانبه در بخش نفت گرفته شد.

در پایان ملاقات وزیر نفت و نخست‌وزیر عراق تفاهم‌نامه همکاری دو کشور در پروژه‌های نفت، گاز و پتروشیمی بین اوجی و حیان عبدالغنی، وزیر نفت عراق امضا شد.

در جریان این مذاکرات مقرر شد این تفاهم‌نامه از طریق کارگروه مشترک عالی ایران و عراق طی نشست‌هایی منظم پیگیری شود.

بنا بر این گزارش، وزیر نفت در این سفر با زیادعلی فاضل، وزیر برق عراق هم دیدار و گفت‌وگو کرد.

جواد اوجی بامداد چهارشنبه، ۲۰ اردیبهشت‌ماه در رأس هیئتی بلندپایه برای دیدار و رایزنی با مقام‌ها و مسئولان عراقی وارد بغداد شد و در بدو ورود مورد استقبال باسم محمد خضیر، معاون وزیر نفت عراق و محمد کاظم آل صادق سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق قرار گرفت.

سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری به‌تازگی پس از دیدار و گفت‌وگو با عبداللطیف‌ رشید، رئیس‌جمهوری عراق در تهران تأکید کرده بود که روابط تهران و بغداد در حوزه زیرساختی همچون آب، برق، گاز و انرژی باید به‌نحوی ادامه یابد که استفاده از ظرفیت‌های موجود نیازهای دو طرف را به‌طور کامل برطرف کند.