رشد قابل توجه بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه

بعد از سقوط‌های ترسناک چند روز گذشته، بازار سرمایه امروز شاهد رشد قابل توجه ۷۱ هزار واحدی بود.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ در جریان دادوستد‌های امروز بازار سرمایه، بیش از ۲۱ میلیارد و ۱۶ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۱۴ هزار و ۹۰۴ میلیارد تومان در بیش از ۹۱۷ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۷۱ هزار و ۸۸۲ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۸۵ هزار و ۹۰۶ واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نماد‌های معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، ملی مس ایران و صنایع پتروشیمی خلیج فارس شد و در مقابل شرکت‌های بانک پارسیان، زامیاد و سرمایه‌گذاری شاهد با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازار‌های فرابورس ایران هم با معامله ۱۲ میلیارد و ۵۴۹ میلیون ورقه به‌ارزش ۲۴ هزار و ۲۱ میلیارد تومان در ۵۰۶ هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۶۲۱ واحد رشد کرد و در ارتفاع ۲۸ هزار و ۴۸۱ واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نماد‌های سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات، ایران خودرو دیزل و پتروشیمی تندگویان شد و در مقابل شرکت‌های بیمه پاسارگاد، بانک دی و سنگ آهن گهر زمین بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.