سرمایه گذاری شرکت گاز جیل هند برای ساخت یک طرح پتروشیمی به ارزرش حدود ۵ میلیارد دلار

شرکت گاز جیل هند در نظر دارد یک واحد کراکر اتان به ارزش 4 میلیارد و 890 میلیون دلار در غرب هند بسازد و این واحد اتیلن مورد نیاز برای محصولات پلیمری را تولید خواهد کرد.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ به نقل از خبرگزاری رویترز، دو منبع مطلع اعلام کردند: شرکت گاز جیل، بزرگترین تأمین‌کننده گاز هند درنظر دارد یک واحد کراکر اتان به ارزش ۴۰۰ میلیارد روپیه (۴ میلیارد دلار و ۸۹۰ میلیون دلار) در نزدیکی کارخانه واردات گاز طبیعی مایع شده (ال‌ان‌جی) در غرب هند بسازد.

شرکت‌های پتروشیمی هند در حال افزایش ظرفیت تولید محصولات خود هستند زیرا تلاش برای بهبود رشد اقتصادی تقاضا برای محصولات مختلف صنعت پتروشیمی از پلاستیک گرفته تا رنگ و چسب را افزایش می‌دهد.

واحد کراکر اتان، محصول اتیلن مورد نیاز برای محصولاتی مانند پلاستیک را تولید می‌کند.

بر اساس برآوردهای شرکت پالایشی ایندین‌اویل، تقاضا برای پتروشیمی‌ها تا سال ۲۰۴۰ تقریباً سه برابر می‌شود از این رو شرکت‌های هندی مجبور به سرمایه‌گذاری‌های کلان برای راه‌اندازی تأسیسات نو در سراسر کشور می‌شوند.

یک منبع به رویترز گفت: شرت گاز جیل هند به‌دنبال زمینی در منطقه ساحلی دابهول در ایالت ماهاراشترا هند به‌منظور اجرای یک طرح ساخت واحد کراکر با ظرغیت تولید سالانه ۱.۵ میلیون تن است.

شرکت گاز جیل هند همچنین قرار است یک نیروگاه با سوخت ال‌ان‌جی با ظرفیت سالانه ۵ میلیون تن در دابهول راه‌اندازی کند.

این منبع گفت: شرکت گاز جیل هند در نظر دارد برای تآمین خوراک این پروژه از آمریکا اتان وارد کند.

این منبع گفت: ما در تلاش هستیم تا چالش‌های مربوط به دریافت زمین، به احتمال زیاد، در دابهل یا اطراف آن را حل کنیم. و امیدواریم از دولت ایالتی حمایت مالی دریافت کنیم.

وی افزود: شرکت گاز جیل در حال بررسی امکان به دست آوردن زمین در مادهیا پرادش در مجاورت ماهاراشترا است.

سرانه مصرف پتروشیمی هند حدود یک سوم میانگین جهانی است. سومین اقتصاد بزرگ آسیا سالانه ۲۵ تا ۳۰ میلیون تن مواد پتروشیمی مصرف می‌کند.