نشست بررسی همکاری‌های ایران و روسیه در حوزه انرژی برگزار شد

نشست بررسی همکاری‌های ایران و روسیه در حوزه انرژی با حضور معاون نخست‌وزیر روسیه، وزیر نفت و هیئت‌های اقتصادی دو کشور برگزار شد.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ نشست مشترک هیئت‌هایی از کشورهای روسیه و ایران با حضور الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه، جواد اوجی، وزیر نفت و جمعی از مدیران ارشد دو کشور شامگاه سه‌شنبه (۲۶ اردیبهشت‌ماه) در تهران برگزار شد.

دستور کار این نشست پیگیری محورهای همکاری دو کشور ایران و روسیه در زمینه انرژی و در حوزه‌های نفت، گاز، پتروشیمی، انرژی اتمی، برق و نیرو بود که ضمن مرور و بحث و بررسی تفاهم‌های پیشین، حل و رفع موانع موجود برای اجرایی‌شدن تفاهم‌ها مورد تأکید دو طرف قرار گرفت.

در حوزه نفت مقرر شد که طرف روس مطالعات میدان‌های نفتی ایران را به زودی تکمیل کند و ارزیابی‌های خود را درباره آنها ارائه دهد.

همچنین بنا شد در بخش گاز همکاری‌های خوبی شکل بگیرد که مذاکرات در این حوزه ادامه خواهد داشت و به گفته مقام‌های ایرانی، شاهد امضای قراردادهایی خواهیم بود.

از سویی پروژه‌هایی در بخش نیرو از پیش تعریف شده است؛ روسیه متولی پروژه نیروگاه سیریک برای فاینانس و تأمین اعتبار است که‌ موانع اجرای آن بحث و بررسی شد؛ همچنین موضوع اتصال برق بین کشورهای روسیه، ایران و آذربایجان به بحث گذاشته شد.

موارد مالی ساخت فاز ۲ و ۳ نیروگاه اتمی بوشهر  و راهکارهای حل و رفع آن نیز بحث شد تا این فازها نیز به‌زودی اجرایی شوند.

ارائه نیازمندی‌های فناورانه از سوی دو کشور نیز بخش دیگری از موارد مطرح‌شده در این نشست بود.