مدیر پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس‌جنوبی خبر داد:

تولید ۱۳ میلیون بشکه میعانات گازی در فازهای ۴ و ۵

مدیر پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس‌جنوبی میزان گاز صادراتی از فازهای 4 و 5 را نزدیک به 10.5 میلیون متر مکعب عنوان کرد و اظهار داشت: میعانات گازی تولید شده در این پالایشگاه نیز در این مدت حدود 13 میلیون بشکه بوده است.

به گزارش نفیر (خبرگزاری نفت ایران) محمد شفیع موذنی؛ مدیر پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به شکوفایی مجتمع گاز پارس‌جنوبی از ابتدای سال تاکنون گفت: میزان خوراک ورودی به پالایشگاه سوم در هفت ماهه ابتدایی سال جاری حدود ۱۲ هزار میلیون متر مکعب بوده است.

وی میزان گاز صادراتی از فازهای ۴ و ۵ را نزدیک به ۱۰٫۵ میلیون متر مکعب عنوان کرد و اظهار داشت: میعانات گازی تولید شده در این پالایشگاه نیز در این مدت حدود ۱۳ میلیون بشکه بوده است.

گفتنی است؛ فازهای ۴ و ۵ یکی از فازهای موفق در بهره‌برداری و تولید محصولات متنوع در مجتمع گاز پارس جنوبی است.

به گفته مؤذنی این فاز همواره در تلاش است با انجام اقدامات اصلاحی و بهره‌برداری مناسب در راستای بهبود کیفیت محصولات و کاهش آلاینده‌های زیست محیطی گام بردارد.

مدیر پالایشگاه سوم پارس جنوبی در همین راستا خاطرنشان کرد: در مقایسه با هفت ماه اول سال ۹۸ و با توجه به رشد ۲۴/۰ خوراک دریافتی، میزان تولید گاز صادراتی ۶۱/۱ افزایش و گاز ارسالی به مشعل ۱۸% کاهش یافته است.