تاپیکو و آغاز فصل تغییرات؛

چه کسی مدیرعامل تاپیکو می شود؟؛ رقابت رفقای رضوانی فر برای کرسی مدیریت

با برکناری محمود مخدومی، چند عضو هیات مدیره تاپیکو رقابت برای تصاحب کرسی مدیرعاملی این هلدینگ را آغاز کرده اند.

به گزارش نفیرنفت | خبرگزاری صنعت نفت ایران؛  محمود مخدومی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو)، ۲۴ دیماه امسال درپی اختلافات شدید پیش آمده در هیات مدیره، ناچار به کناره گیری پس از ۳ سال و اندی مدیریت پر حاشیه در هلدینگ تاپیکو شد.

با کناره گیری مخدومی، حسین ابویی مهریزی رئیس هیات مدیره این هلدینگ که طی روزهای پیش از کناره گیری مخدومی قصد استعفا از این مسئولیت را داشت، به عنوان سرپرست این هلدینگ معرفی شد. علت استعفای ابویی مهریزی اختلاف نظر شدید او و انتقادات جدی اش به شیوه مدیریت محمود مخدومی عنوان می شود.

در کارنامه ابویی، معاونت مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و معاون برنامه ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت دیده می شود.

ابویی ارتباط بسیار نزدیکی با رضوانی فر مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) دارد و با حکم او برای منصرف شدن از تصمیم به استعفا، سرپرست این هلدینگ شد، اما هنوز انتصاب او به عنوان مدیرعامل تاپیکو قطعی نشده است.

ابراهیمی و توفیقی دو رقیب اصلی ابویی

از محمد ابراهیمی عضو غیرموظف هیات مدیره تاپیکو با مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد معارف اسلامی و اقتصاد و هم دانشگاهی سابق رضوانی فر مدیرعامل شستا در دانشگاه امام صادق به عنوان اصلی ترین گزینه مدیرعاملی هلدینگ تاپیکو یاد می شود.

ابراهیمی سوابقی در شرکت های نفتی سپاهان، جی، عسلویه و حتی شرکت تام ایرانخودرو و هواپیمایی کارون دارد.

سید پندار توفیقی، دیگر عضو هیئت مدیره و معاون نظارت بر طرح‌ها و پروژه های تاپیکو همواره به عنوان سایه مدیرعاملی هلدینگ تاپیکو شناخته می شود. او ۲ سالی می شود عضو موظف هیات مدیره این هلدینگ است و نزدیکی او به غلامرضا تاجگردون نماینده سابق و البته پرنفوذ مجلس از علت های ممانعت برخی جریانات در مدیرعاملی اش در ماه های قبل شده است.

البته با استعفای مخدومی از این هلدینگ یک کرسی در هیات مدیره این هلدینگ خالی می مانند، کرسی که شاید سهم قدرت های پنهان شود و سرنوشت مدیرعاملی این هلدینگ با حدود ۱۷۰۰۰ نفر پرسنل را به کلی تغییر دهد.

گزارش از نفیرنفت – شبکه خبری صنعت نفت ایران/*