۷۰ میلیون مترمکعب تولید گاز تا سال آینده خواهیم داشت

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: تولید روزانه گاز کشور ۷۰ میلیون مترمکعب دیگر افزایش می‌یابد.

به گزارش نفیرنفت | خبرگزاری صنعت نفت ایران؛ حسن منتظرتربتی، با تأکید بر اینکه صنعت گاز برای هر مقدار تولید و انتقال گاز آماده است، افزود: تولید گاز کشور امروز معادل ۶ میلیون بشکه نفت است و تعداد واحد‌های مشترکان کشور تا پایان امسال به حدود ۲۹ میلیون می‌رسد و ۳۸ هزار کیلومتر خط لوله گاز اجرا شده خواهیم داشت.

وی بابیان اینکه این حجم گاز فقط در داخل مصرف و بخش کمی از آن به ارزش افزوده تبدیل می‌شود گفت: اکنون باید روی این موضوع کار کنیم که همه بدانند می‌توان چه درآمد مناسبی از گاز طبیعی برای کشور حاصل کرد.

منتظرتربتی بابیان اینکه ۸۰ درصد تولید گاز کشور در بخش خانگی مصرف می‌شود و شبکه گازی پایدار در کشور برقرار است افزود:، اما افزایش تولید مجوزی برای مصرف حداکثری نیست.

معاون وزیر نفت در امور گاز از برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت شرکت ملی گاز ایران برای افزایش تولید خبر داد و تاکید کرد: آینده توسعه کشور در گرو بهینه‌سازی است و این موضوع باید پیش از افزایش تولید، اولویت باشد.

معاون وزیر نفت در امور گاز با بیان اینکه بعد از افزایش تولید، باید دو کار انجام شود گفت: یک کار کوتاه‌مدت است که اکنون در وزارت نفت هم دنبال می‌شودکه با افزایش تعدادی از چاه‌ها روی مخازن موجود اتفاق می‌افتد که باید ظرفیت تولید را از مخازن موجود افزایش دهیم.

وی درباره کار دوم هم افزود: کار درازمدت هم اینکه با توجه به ظرفیت پالایشی مطلوبی که در کشور ایجاد شده بتوانیم مخازن جدید گازی را توسعه دهیم.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران بابیان اینکه در دنیا مخازنی مانند پارس جنوبی کم پیدا می‌شود، اضافه کرد: یک پارس جنوبی در بهینه‌سازی نهفته است و مجلس و دولت باید برای اجرایی شدن قوانین در این زمینه گام بردارند.