"اروند" تامین کننده کلر 5 غول پتروشیمایی؛

بازار صادراتی بزرگترین PVCساز جهان متنوع تر شد

مدیرعامل پتروشیمی اروند می گوید تولید "کلر" از محصولات میانی و استراتژیک صنعت پتروشیمی در این شرکت با رشد 12 درصدی همراه بوده و اکنون پتروشیمی اروند، کلر پتروشیمی های بندرامام، غدیر، زنجیره ایزوسیانات‌ها پتروشیمی کارون، پلی‌کربنات پتروشیمی خوزستان و واحد PVC اروند را تامین می کند.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ نشان زاده مقدم در ادامه افزود: با مشارکت پتروشیمی بندر امام و هلدینگ خلیج فارس در حال راه اندازی پتروشیمی جدیدی در بندر ماهشهر هستیم و اکنون منتظر تایید نهایی، موافقتهای اصولی و پروانه بهره برداری هستیم تا بتوانیم در سال ۱۴۰۰ عملیات اجرایی آن را آغاز کنیم.

وی با اشاره به افزایش تولید در این شرکت اظهار داشت: پتروشیمی اروند بعنوان بزرگترین تولید کننده پی وی سی جهان، یکی از افتخارات کشور محسوب می‌شود و محصول این مجتمع پتروشیمی، تامین کننده مواد اولیه و خوراک بسیاری از صنایع پایین دستی کشور است.

مدیرعامل پتروشیمی اروند در ادامه با اشاره به زمان عرضه اولیه این شرکت در بازار سرمایه افزود: اکنون آمادگی داریم سهام پتروشیمی اروند که یکی از شرکت‌های فعال و موثر در صنعت پتروشیمی کشور است را در بازار سرمایه عرضه کنیم.

نشان زاده با اشاره به شکست تحریم ها تصریح کرد: در دوسال گذشته موفق شده‌ایم ۶۰ درصد مواد شیمیایی و کاتالیست‌های مورد نیاز پتروشیمی اروند را داخلی‌سازی کنیم.

او ادامه داد : اگرچه تنها ۳۰ درصد محصولات پتروشیمی اروند صادر می‌شود اما به دلیل تحریم‌ها توانستیم بازارهای صادراتی‌مان را متنوع کنیم و به چند بازار محدود نباشیم.

وی با اشاره به نصب تجهیز سانتریفیوژ که پیش از این در پتروشیمی شهید تندگویان داخلی‌سازی شده بود اضافه کرد:کاتالیست به کار رفته در این تجهیز بسیار پیشرفته بوده و در شرایط تحریم، این دست آورد حاکی از توانمندی سازندگان داخلی در حوزه این نوع کاتالیست پیچیده است.