حفاری اولین حلقه چاه در طرح توسعه میدان نفتی مارون

عملیات حفاری نخستین حلقه چاه در طرح توسعه میدان نفتی، با به کارگیری دستگاه حفاری سنگین ۶۸ فتح ناوگان شرکت ملی حفاری ایران آغاز شد.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ مدیر طرح حفاری مارون ۲ و ۵ در ملی حفاری ایران گفت: در اجرای این طرح که در قالب طرح توسعه ۲۸ مخزن در گستره شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب انجام می‌شود در ابتدای کار دستگاه حفاری ۶۸ فتح در منطقه مستقر و از امروز در مدار عملیات قرار گرفت.

حسین رحیمی افزود: در این ارتباط مقرر است ۲ دستگاه حفاری سنگین دیگر نیز در این میدان نفتی استقرار و بخشی از خدمات فنی و تخصصی حفاری از جمله نمودارگیری از سیال و مدیریت پسماند حفاری ارائه گردد.

مدیر طرح توسعه مارون ۲ و ۵ در شرکت توسعه انرژی و نفت نگین آفاق کیش (تنکو) هم با بیان اینکه این نخستین همکاری مشترک با شرکت ملی حفاری ایران است که با تعمیر و تکمیل یک حلقه چاه با استفاده از دکل حفاری ۶۸ فتح کلید می‌خورد، گفت: بر اساس توافق به عمل آمده ملی حفاری در اجرای این طرح عملیات حفاری و بخشی از خدمات جنبی را ارائه خواهد داد.

حسین بدوی افزود: در این طرح حفاری ۱۴ حلقه چاه شامل پنج حلقه توسعه‌ای و ۹ حلقه تعمیری تکمیلی برنامه ریزی شده است که در مدت ۲۴ ماه اجرا و در اختیار شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب قرار می‌گیرد.در ادامه محمد رضا آل محمود رئیس عملیات یک مدیریت عملیات حفاری خشکی – ۲ به توان تخصصی و دانش فنی کارکنان سختکوش شرکت ملی حفاری ایران اشاره کرد و گفت: حفر چاه‌های نفت و گاز، کاری سخت، پیچیده و نیازمند تخصص و تجربه است که متخصصان این شرکت با توجه به حضور در میادین مختلف خشکی و دریایی کشور از این توان و ویژگی برخوردار اند.

رئیس دستگاه حفاری ۶۸ فتح نیز گفت: این دستگاه از شمار دستگاه‌های مجهز مدیریت عملیات حفاری خشکی – ۲ شرکت است که دارای کادری مجرب، با سوابق کاری میانگین ۱۰ تا ۳۰ سال است.

مهرداد کرم پور افزود: دستگاه حفاری خشکی ۶۸ فتح با توان ۲۰۰۰ اسب بخار تا به امروز حفاری و تکمیل ۵۴ حلقه چاه به متراژ ۱۸۴ هزار و ۱۵۶ متر را در کارنامه خود دارد.