دستور طبقه‌بندی مشاغل کارکنان پیمانکاری در پایانه‌های نفتی صادر شد

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: با بررسی‌ها و پیگیری‌های انجام‌شده و دریافت مجوزهای لازم، طرح طبقه‌بندی مشاغل برای یک‌هزار و ۲۰۰ نفر از کارکنان پیمانکاری تابع قانون کار شاغل در این شرکت از یکم اسفندماه امسال اجرایی شد.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ عباس اسدروز گفت: با توجه به ابلاغ بخشنامه مقام عالی وزارت نفت درباره اجرای نظام طبقه‌بندی مشاغل نیروهای پیمانکاری شاغل در فعالیت‌های مستمر/غیرپروژه‌ای با هدف برقراری عدالت نظام‌مند و یکنواخت کردن پرداخت‌ها متناسب با ارزش مشاغل، با بررسی‌ها و برگزاری نشست‌های متنوع کارشناسی، طرح طبقه‌بندی مشاغل برای کارکنان پیمانکاری تابع قانون کار شاغل در این شرکت اجرایی شد.

وی افزود: در طرح طبقه‌بندی مشاغل، کارکنان با رعایت شرایط احراز پیش‌بینی‌شده در عنوان شغلی، از گروه، مزد شغل و مزد سنوات برخوردار می‌شوند.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران اظهار کرد:‌ ‌انطباق شرایط فرد با شغل مصوب، ‌تعیین مزد مبنا، ‌تخصیص مزایای شغلی و همسان‌سازی حقوق در گروه‌های مشابه از دستاوردهای مهم اجرای این طرح است.

اسدروز تصریح کرد: براساس مصوبات کمیته ساماندهی، این طرح برای کارکنان بخش‌های خدمات امور اداری، تنظیفات و آبدارخانه، بازیافت پسماند خانگی و انجام خدمات تنظیفات، عملیات انبارداری و بارگیری کالا، خدمات دفتری، پشتیبانی، فنی و ترابری و غذایی عسلویه، عملیات صادرات عسلویه، خارک و ماهشهر، عملیات دریایی عسلویه، خارک و ماهشهر، خدمات نگهداشت و ترمیم فضای سبز، خدمات اتاقداری، تعمیرات روزمره منازل، ادارات و تأسیسات آبرسانی، هدایت و نگهداری خودروهای سبک و نیمه سنگین، خدمات حراست و خدمات تهیه، طبخ و توزیع غذا اجرا شده است.

 وی ضمن قدردانی از تلاش‌ها و اقدام‌های مدیریت منابع  انسانی در به ثمر نشستن نظام طبقه‌بندی مشاغل نیروهای پیمانکاری، به اهمیت و جایگاه نیروی انسانی در پیشبرد و تحقق اهداف سازمان اشاره و تأکید کرد: سرمایه انسانی، مهم‌ترین و با ارزش‌ترین دارایی هر سازمانی محسوب می‌شود و جوامعی روند رشد و توسعه را بهتر طی می‌کنند که از سرمایه‌های انسانی توانمند و کارآمد برخوردار باشند.