ثبت رکورد تولید ۱۰۰ هزار تن محصول در واحد بوتادین پتروشیمی جم

واحد بوتادین شرکت پتروشیمی جم در روزهای پایانی سال 99 موفق به ثبت رکورد تولید 100 هزار تن در سال شد.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ اشکان فروتن، رئیس بهره‌برداری واحد بوتادین شرکت پتروشیمی جم می گوید این شرکت موفق به ثبت رکورد تولید ۱۰۰ هزار تن محصول ۱ و ۳ بوتادین در سال شد.

فروتن با اشاره به رفع مشکلات فنی واحد بوتادین گفت: در پی طرحی که برای تحقق تولید حداکثری محصول ارائه‌شده بود، پروژه‌ای برای بازطراحی قطعات داخلی تاور T-3031 تعریف شد که با همکاری یک شرکت داخلی و انجام اقدامات موردنیاز، واحد بوتادین پتروشیمی جم که پیش‌ازاین در تولید با ظرفیت بالا دچار مشکل بود موفق به ثبت رکورد تولید ۱۰۰ هزار تن بوتادین در سال و تثبیت این عدد در بازه زمانی استاندارد شد.

رئیس بهره‌برداری بوتادین پتروشیمی جم ضمن اشاره به مشکلاتی که تاکنون مانع از دستیابی به ظرفیت حداکثری واحد شده بود، تصریح کرد: رسیدن به رکورد فعلی در حالی اتفاق افتاده که ما در سال‌های گذشته از ۱۵۰۰۰ تن در سال اول بهره‌برداری به‌مرور و با شیب ملایم میزان تولیداتی در مقادیر مختلف همچون ۸۱ هزار تن در سال ۹۳، ۸۷ هزار تن در سال ۹۵ و ۸۹۸ هزار تن در سال ۹۸ را تجربه کرده‌ایم و همواره تلاش برای ثبت ظرفیت نهایی واحد در دستور کار بوده است.

وی افزود: ظرفیت اسمی واحد بوتادین ۱۱۵/۰۰۰ تن در سال است که در حال حاضر هدف بعدی واحد به شمار می‌رود و در صورت نرمال بودن شرایط و دریافت خوراک با کمیت موردنظر ثبت این رکورد نیز دور از دسترس نیست.

واحد بوتادین اولین واحد از مجموعه فاز ۲ مجتمع عظیم پتروشیمی جم از آذرماه سال ۸۸ به بهره‌برداری رسیده و محصول ۱ و ۳ بوتادین که در تولید مواد گوناگونی ازجمله تایر خودرو کاربرد دارد را تولید می‌کند.