درخشش پتروشیمی امیرکبیر در سال ۹۹ به روایت آمار؛

دکتر پهلوانی:تولید و توسعه در سال ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت

پتروشیمی امیرکبیر سال ۱۳۹۹ را با تحولاتی شگرف در دو بخش تولید، فروش و طرح‌های توسعه‌ای به اتمام رساند و رشد قابل توجهی را در زمینه سودآوری تجربه کرد.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛دکترپهلوانی؛مدیرعامل پتروشیمی امیرکبیر با اعلام این که این شرکت توانست در سال ۹۹ در ۱۵ شاخص کلیدی عملکرد؛رکورد ثبت کند،سال گذشته را در چهار حوزه مدیریت سبد و تامین خوراک،افزایش، بهبود تولید محصول، رشد فروش و سودآوری و طرح های توسعه ای،سالی درخشان در تاریخ این مجتمع تولیدی ارزیابی کرد.

دکتر پهلوانی ابراز امیدواری کرد تا نتیجه اقدامات انجام گرفته در سال ۹۹ و تداوم و توسعه آن در سال ۱۴۰۰،شرکت امیرکبیر را به اهداف بلند خود در حوزه تحقق تولید اسمی و توسعه همه جانبه این شرکت رهنمون سازد.

مدیریت خوراک
دکتر پهلوانی اعلام کرد:مدیریت سبد خوراک و تامین خوراک مناسب ؛همچنین بهبود قراردادهای موجود از دیگر اقدامات صورت گرفته برای حل مشکل تاریخی این مجتمع تولیدی بوده است.

ثبت بالاترین رکورد تولید
عبدالکریم پهلوانی؛همچنین آمار این شرکت در حوزه تولید و افزایش محصول را هم نسبت به سال سالهای گذشته بی سابقه ارزیابی کرد و گفت:این مجتمع تولیدی توانست در بسیاری از حوزه ها از جمله تولید کل و تولیدات پلمیری رکورد سال سالهای گذشته این شرکت را جا به جا کند.او در ادامه به برخی از این رکوردها اشاره کرد و گفت:این شرکت توانست به رکورد تولید کل دست یابد و از ۱۳۳۰۶۵۹ در سال ۹۸ به ۱۴۱۰۶۳۰ تن در سال ۹۹ برسد.همچنین در تولیدات پلمیری ؛امیرکبیر از تولید ۵۹۱۳۹۸ در سال ۹۸ به ۶۳۰۴۹۹ تن در سال ۹۹ دست پیدا کرد.

افزایش چشم گیر فروش تناژی
دکتر پهلوانی در ادامه به فروش تناژی شرکت اشاره کرد و گفت که پتروشیمی امیرکبیر در این بخش نیز توانست رکورد قابل توجهی را از خود برجای بگذارد.مهم ترین آمار فروش این شرکت به گفته مدیرعامل امیرکبیر به این شرح است:ثبت رکورد فروش کل تناژی از ۸۹۸۵۰۳ به ۹۶۳۰۳۲ تن،افزایش فروش پلیمری تناژی از ۵۶۲۷۷۹ به ۶۴۷۴۵۶ تن.

دکتر پهلوانی همچنین آمار بدست آمده در این شرکت در حوزه فروش صادراتی را نیز قابل توجه توصیف کرد و گفت:امیرکبیر در سال ۹۹ توانست فروش صادراتی تناژی خود را از ۲۹۱۷۷۱ به ۳۶۰۹۵۱ تن افزایش دهد.
به گفته پهلوانی؛ همچنین کاهش توفقات به میزان ۱۶ درصد و نیز کاستن از ضایعات محصول به میزان ۵۷ درصد از دیگر دستاوردهای امیرکبیر در سال ۱۳۹۹ بوده است.

بهبود تولید و توسعه
مدیرعامل پتروشیمی امیرکبیر در بخش بهبود تولید و توسعه،دستاوردهای این شرکت را کم نظیر دانست و گفت: پتروشیمی امیرکبیر در سال ۱۳۹۹ بعد از هشت سال اورهال واحد الفین(مهم ترین واحد تولیدی مجتمع) و سایر واحدهای مرتبط را به انجام رسانید که طی آن مهم ترین گلوگاه های تولید رفع گردیده و توانست به این وسیله زمینه تولید مستمر را در سال ۱۴۰۰ میسرکند.

طرح های توسعه ای
به گفته پهلوانی،پتروشیمی امیرکبیر در سال ۱۳۹۹ با اجرایی کردن پروژه‌های توسعه ای خود از قبیل توسعه واحد اچ‌دی و احداث مخازن استراتژیک ذخیره خوراک و همچنین ساماندهی و هدفمند کردن فعالیت های پژوهشی، گامهای مهمی در جهت توسعه زیرساخت ها و قرار گرفتن در مسیر تحقق تولید با ظرفیت اسمی برداشته است.