اطمینان وزارت نفت برای تبدیل وضعیت‌ها

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ مهدی علی‌مددی سرپرست توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت، در جلسه‌ای که با حضور ولی‌اله دینی، مدیر منابع انسانی شرکت ملی گاز ایران، در شرکت گاز استان خوزستان و به منظور بررسی مشکلات ساماندهی نیروی انسانی مجموعه شرکت‌های گازی برگزار شد، با بیان این مطلب، اظهار داشت: چالش‌های بسیاری در حوزه ساماندهی نیروهای قراردادی داریم که در این خصوص سعی کرده‌ایم با حضور در مناطق مختلف، شرایط نیروها را از نزدیک بررسی کنیم، اما شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نفت مطمئن باشند که نگاه ما به این مشکلات با رویکرد حل مسئله است.

وی با اشاره به وضعیت فعلی نیروهای قرارداد موقت افزود: ما در مجموعه صنعت نفت به دنبال تکثر قراردادها نیستیم؛ چراکه تکثر قراردادها آسیب‌های زیادی را برای منابع انسانی در پی داشته است.

سرپرست توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت با بیان اینکه فعالیت‌ها در مجموعه صنعت نفت به صورت گروهی و کار تیمی است، اظهار داشت: همه فعالیت‌های نیروی انسانی مجموعه صنعت نفت به صورت زنجیره‌ای به هم متصل است.

وی ضمن تاکید بر تدوین نظام جبران خدمات مدون برای کارکنان، بیان داشت: به‌روز رسانی اطلاعات تحصیلی نیروهای قراردادی، یکسان‌سازی نظام پرداخت حقوق و تسهیلات، در اولویت اقدامات وزارت نفت قرار دارد.

علی‌مددی در خصوص حل مشکلات نیروهای قرارداد موقت گفت: به دنبال راهکارهای اجرایی و مدل موثری برای ساماندهی نیروهای قراردادی هستیم که به نفع آنها باشد.

سرپرست توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت در ادامه، با اشاره به مشکلات نیروهای ارکان ثالث در مجموعه وزارت نفت گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر بخش زیادی از مشاغل فنی و تخصصی را نیروهای ارکان ثالث انجام می‌دهند، طرح طبقه بندی مشاغل را در دستور کار قرار داده‌ایم که بطور کامل اجرا شود.

وی با تاکید بر اینکه اثربخشی نیروی انسانی در سیستم‌های مدیریتی دارای اهمیت است، افزود: به دنبال تسهیلاتی هستیم که باعث ایجاد انگیزه و دلگرمی نیروهای ارکان ثالث شود.

سرپرست توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت در خصوص تبدیل وضعیت ایثارگران، به چالش‌ها و محدودیت‌های ساختاری اشاره کرد و گفت: در تلاش هستیم راهکارهای قانونی و موثر را شناسایی کنیم تا موانع در این بخش نیز مرتفع شوند.