تاکید بر رعایت اخلاق اسلامی و حرفه‌ای در رفتار حراست‌ها

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: وظیفه حراست تنها حفاظت از دارایی‌های فیزیکی نیست، بلکه باید اخلاق اسلامی و حرفه‌ای را نیز تحکیم و تعمیق بخشد.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛  محسن خجسته‌مهر در نشست تکریم جهانبخش شریعت، رئیس پیشین حراست شرکت ملی نفت ایران و معارفه علیرضا دامغانی، سرپرست حراست این شرکت، گفت: اعتقاد دارم حراست مأموریت‌های سنگینی به‌عهده دارد و باید امکانات، ساختار و ابزارهای لازم برای ایفای این ماموریت‌ها را گسترش دهیم و به نقش حراست از منظر علمی و تخصصی نیز توجه ویژه کنیم.

وی با تبیین نقش حراست و مقایسه آن با امر قضاوت، اظهار کرد: ماموریت حراست دست کمی از کار قضاوت ندارد و حتی می‌توان گفت حساس‌تر است زیرا در این فعالیت در عین قضاوت، اظهار نظر، مواظبت، کنترل و اجرا نیز وجود دارد.

معاون وزیر نفت بر ضرورت داشتن دیدگاه اسلامی و اخلاقی در انتصاب‌های شرکت تأکید کرد و گفت: افرادی که در ستاد و شرکت‌های تابع منصوب می شوند افزون بر برخورداری از ویژگی‌های ارزشی و اسلامی، باید افرادی کارآمد، باانگیزه و باتجربه باشند.

خجسته‌مهر با بیان اینکه حراست موضوعی فرآیندمحور است، تصریح کرد: حراست، باید جایگاهِ داشتن اخلاق حرفه‌ای و اسلامی و پشتیبان کارکنان و منشأ خیرخواهی، مردم‌داری و خوش‌خلقی باشد.

وی با بیان اینکه شرکت ملی نفت به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های نفتی جهان، مالک دارایی‌های فیزیکی و ثروت‌های زیرزمینی و روزمینی فراوانی است، اظهار کرد: برای مراقبت از این ثروت ارزشمند حراست باید همواره آمادگی لازم را داشته باشد و همراه و سایه به سایه با ارکان تصمیم‌گیری شرکت حرکت کند.

معاون وزیر نفت همچنین بر لزوم همراهی بخش‌های اچ‌اس‌ئی، پدافند غیرعامل و بازرسی با حراست تأکید کرد.

خجسته‌مهر از تلاش‌های جهانبخش شریعت در مدت تصدی سمت ریاست حراست شرکت ملی نفت ایران قدردانی و اظهار امیدواری کرد مدیریت جدید حراست از اقدام‌های مؤثری که تاکنون انجام شده صیانت کند و برای بهبود عملکرد، اقدام‌های لازم را در دستور کار داشته باشد.

در این نشست، جهانبخش شریعت به تشریح بخشی از اقدام‌های خود در مدت زمان تصدی این مسئولیت پرداخت و علیرضا دامغانی، سرپرست حراست شرکت ملی نفت ایران نیز برنامه‌ها و رویکردهای مورد نظر برای اداره مجموعه را تببین کرد.