حل معضلات کارکنان صنعت نفت تسریع می‌شود

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر نفت به تلاش برای حل هرچه سریع‌تر معضلات منابع انسانی اشاره کرد و گفت: با حضور در قطب‌های گوناگون منابع انسانی، تلاش می‌کنیم مسائل کارکنان را پس از بررسی، تا حد امکان حل کنیم.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ مهدی علی‌مددی در تشریح رویکرد تازه معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی گفت: در دوره تازه به دنبال حل مسائل هستیم نه حذف مسئله، در موضوع فارغ‌التحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت، شرایط در دوره پیشین تا حذف افراد پیش رفته بود؛ اما رویکرد در این دوره، اجرای حداکثری مصوبه‌ها و رفع موانع پیش‌روی آن است.

وی از حل معضلات در قطب‌های گوناگون منابع انسانی وزارت نفت یاد کرد و توضیح داد: تلاش داریم مسائل را در محل مناقشه رفع و رجوع کنیم و به همین دلیل در ابتدای دوره تازه سفرهایی به سه قطب منابع انسانی در عسلویه، خوزستان، غرب کارون و دشت آزادگان و قطب استان فارس داشتیم و تلاش کردیم در نشست با نمایندگان کارکنان، مشکلات را جمع‌آوری و دسته‌بندی کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر نفت درباره شیوه حل این مسائل تصریح کرد: بخشی از مشکلات کارکنان با ارائه راهکار و تعیین سطح تصمیم‌گیری برطرف شد، بسیاری از مشکلات کارکنان با تصمیم مدیر منطقه قابل حل است و با تفویض اختیار می‌توان کارها را پیش برد.

علی‌مددی به تداوم این موضوع اشاره کرد و افزود: برنامه‌ دوره‌ای برای سفر به این مناطق داریم تا ببینیم چقدر از تصمیم‌ها اجرا شده است.

راهکار کارکنان، چراغ راه‌حل معضلات منابع انسانی

وی درباره دستاورد این سفرها گفت: بعضی از تصمیم‌های کنونی ما، از جمله مصوبه‌ها برای نظام جبران خدمات هوشمند نیروهای قراردادی، منتج از نشست‌ها در مناطق عملیاتی است، حل بعضی از مشکلات از جمله مشکلات اجرای بند «و» تبدیل وضعیت ایثارگران و حتی مسئله فارغ‌التحصیلان با ایده کارکنان در همین مناطق بر طرف شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر نفت در پایان احیای شورای مدیران منابع انسانی را از دیگر اقدام‌های این معاونت در دوره تازه برشمرد و درباره اهمیت آن تصریح کرد: متأسفانه معاونت از مدیران توسعه مدیریت و منابع انسانی دور بود؛ اکنون با احیای شورا، مشکلات در جمع مطرح می‌شود و مدیران در اجرای تصمیم‌ها کمک شایانی می‌کنند و از طرفی می‌توانند در شرکت‌های خود به کارکنان پاسخگو باشند.