سخنگوی دولت:

احداث پتروشیمی میانکاله منوط به دریافت مجوز محیط زیستی خواهد بود

سخنگوی دولت گفت: مصوبه احداث پتروشیمی میانکاله مربوط به هیئت وزیران در دولت قبل یعنی اسفندماه سال ۹۹ بوده است و اجرای این پروژه منوط به دریافت مجوز محیط زیستی خواهد بود.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ علی بهادری‌ جهرمی امروز (سه‌شنبه، ۱۶ فروردین‌ماه) در نشست خبری گفت: مقام معظم رهبری در آغاز سال نو مانند همیشه با تعیین شعار سال امید و روحیه دیگری برای دولتمردان و مردم ایجاد کردند. نگاه‌ رهبر معظم انقلاب به دولت امیدآفرین بود و بیانات ایشان مثل همیشه راهگشای حل مسائل کشور است.

وی افزود: دولت بلافاصله بعد از سخنان مقام معظم رهبری اقدام‌هایی را در دستور کار قرار داد که تهیه و تصویب آیین‌نامه حمایت از تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین در بخش کشاورزی و منابع طبیعی و تهیه بسته جامع توسعه و اشتغال به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های صمت و کار، دو اقدام محوری در حمایت از تولید دانش‌بنیان بود.

سخنگوی دولت با اشاره به پرتحرکی دولت در آغاز سال نو تصریح کرد: غیر از نشست دولت در شب سال تحویل که لغو شد، بقیه نشست‌های دولت منظم برگزار شده و شاهد سفرهای بازدیدی و اقدام‌های وزیران در ایام نوروز بودیم.

بهادری‌ جهرمی اظهار کرد: در این مدت سفری هم به استان خراسان رضوی انجام شد. یکی از افتتاحیه‌ها، بهره‌برداری از کارخانه مجتمع شهید سلیمانی با استفاده از ۱۰۰ درصد تجهیزات داخلی و توسط بخش خصوصی و با استفاده از ظرفیت‌های شرکت دانش‌بنیان در منطقه سرخس بود که در گوگرد ارزش افزوده ایجاد می‌کند و این پروره توسعه می‌یابد.

وی با اشاره به خبرهایی مبنی بر ساخت پتروشیمی در میانکاله افزود: در دولت مردمی شروع هرگونه توسعه‌یافتگی و فعالیت‌های عمرانی، صنعتی و معدنی منوط و مشروط به اخذ مجوزهای قانونی لازم از جمله مجوزهای زیست‌ محیطی است و توسعه عمرانی فرع بر صیانت از محیط زیست است.

سخنگوی دولت ضمن قدردانی از حساسیت افکار عمومی در این زمینه گفت: مصوبه احداث پتروشیمی میانکاله مربوط به هیئت وزیران در دولت گذشته یعنی اسفندماه سال ۹۹ بوده و  اجرای این پروژه منوط به دریافت مجوز محیط زیستی خواهد بود.