مدیرعامل شستان منصوب شد

با صدور حکمی از سوی مدیرعامل ساتا، افشار بازیار به ‌عنوان مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تجاری شستان منصوب شد.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ در جلسه‌ای که با حضور سید مجید ابن‌الرضا مدیرعامل ساتا و جمعی از معاونین وی، معاونین شستان و برخی مدیران عامل شرکت‌های زیرمجموعه شستان برگزار شد، افشار بازیار به ‌عنوان مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تجاری شستان منصوب شد.
در ابتدای جلسه مدیر عامل ساتا ضمن تشکر از علی صنعتگر ماهانی در دوره سرپرستی شستان، بر اهمیت جایگاه نیروی انسانی به‌عنوان سرمایه ‌اصلی هر سازمان و هموارکننده راه دشوار رسیدن به قله سعادت، تاکید کرد و در ادامه بر، توسعه فرهنگ شایستگی در شناسایی و انتخاب نیروی انسانی خلاق، ارزشمند و هوشمند برای دوره‌های بحرانی را از اهداف مهم ساتا برشمرند.
افشار بازیار مدیر عامل جدید شرکت سرمایه‌گذاری تجاری شستان نیز با تشکر از حسن اعتماد در سپردن این مسئولیت مهم، از زحمات و اقدامات مدیران عامل پیشین تقدیر و به بیان اولویت‌های کاری در دوره جدید پرداخت.
وی اولویت‌های کاری خود را به ‌سرانجام رساندن فرآیند بورسی‌سازی، اصلاح پرتفوی سرمایه‌گذاری، ورود به زنجیره ارزش محصولات پلیمری و معدنی، افزایش آهنگ پیشرفت پروژه ملی ایجاد قطب سوم پتروشیمی در سواحل مکران (چابهار)، توسعه تجارت در ابعاد مختلف، پیشبرد صحیح، مطمئن و سریع پروژه‌های پتروپالایشگاهی ‌۳۰۰ هزار بشکه‌ای نگین بندرعباس (نفت) و سیراف (میعانات گازی)، حضور در حوزه آب و انرژی با مجموعه­ای از پروژه‌های قابل اجرا با نسبت ریسک و بازدهی معقول، ساماندهی چرخه تامین مالی پروژه‌ها و تشکیل گروه مالی تخصصی را از اهم اقداماتی دانست که باید توسط شستان انجام گیرد.
افشار بازیار دانش آموخته دانشگاه علم و صنعت در رشته مهندسی صنایع تا مقطع دکتری و عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی مالک اشتر  است.معاونت اقتصادی و نمایندگی وزارت دفاع در کمیسیون‌های اقتصادی دولت، عضویت در کارگروه ادغام بانک‌ها، ریاست و عضویت در هیئت مدیره برخی شرکت‌های پتروشیمی، آب و برق، صنعتی، معدنی و عمرانی از دیگر سوابق حرفه‌ای مدیر عامل جدید شستان است.
براساس این گزارش، شرکت سرمایه‌گذاری تجاری شستان در حال حاضر به‌ عنوان یک شرکت چندرشته‌ای (هلدینگ) در حوزه‌های مختلف اقتصادی و صنعتی، علی‌الخصوص صنعت پتروشیمی فعال است. شرکت‌های پتروشیمی بوشهر، پتروشیمی مرجان، مخازن سبز پتروشیمی عسلویه، پلیمر آریاساسول و پروژه ساخت قطب سوم صنعت پتروشیمی کشور (شهرک پتروشیمی مکران) و زیرساخت‌های مورد نیاز در منطقه آزاد چابهار بخشی از شرکت‌ها و فعالیت‌های تخصصی شستان در صنعت پتروشیمی هستند.