«تاپیکو» نقطه امید رئیسی برای توسعه صنعت پتروشیمی‌

هلدینگ نفت‌، گاز، پتروشیمی تامین (تاپیکو) با پروژه‌هایی که در حوزه صنعت پتروشیمی تعریف کرده، نقطه امید رئیس جمهور برای توسعه این صنعت در خط مقدم جنگ اقتصادی شده است.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ رئیس جمهور در سفر به استان خراسان شمالی خواستار اجرای فاز دوم و توسعه پتروشیمی خراسان شد.

پتروشیمی‌ای که سهم مدیریتی آن در اختیار تاپیکو از هلدینگ های تابعه شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی – شستا – است.

اما پروژه‌های تعریف شده ی تاپیکو به خراسان ختم نمی‌شود و این هلدینگ قدرتمند تخصصی که چندی پیش به‌همراه پتروشیمی‌های غدیر و فن‌آوران یعنی دو شرکت تابعه خود سهام پتروشیمی‌ دماوند انرژی در عسلویه را خرید، گام اساسی در تضمین آینده خود و سهامدارانش برداشته است.

مگا پروژه پتروشیمی پتروالفین فناوران با هدف تکمیل زنجیره و پایان دادن به خام فروشی متانول، توسعه پتروشیمی فارابی و پروژه‌های پر اهمیت پتروشیمی فناوران به عنوان غول متانول هاب‌ اول پتروشیمی ایران و البته چشم‌انداز پتروشیمی غدیر و تعریف طرح توسعه کارخانه پی‌وی‌سی‌ و خودکفایی آن در تامین خوراک از دیگر طرح‌هایی است که رئیس جمهور را به توسعه صنعت پتروشیمی توسط هلدینگ تاپیکو امیدوار تر کرده است.

این امیدواری علاوه بر ایجاد اشتغال و ارزآوری برای کشور در این شرایط تحریم، می‌تواند دو چشم انداز روشن جشن پایان خام فروشی و تضمین آینده سازمان تامین اجتماعی – یعنی خانه بیش از ۴۰ میلیون ایرانی – را به ارمغان آورد.