بررسی هفتگی سهام های پتروشیمی در بازار سرمایه

بررسی وضعیت سهام های مرتبط با پتروشیمی نشان می دهد که از میان 28 سهم قابل خرید و فروش مرتبط با پتروشیمی، در این هفته 12سهم افزایش قیمت داشتند و 16 سهم با کاهش قیمت روبرو بود که وضعیتی مشابه هفته اول تیرماه است.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ بازار سرمایه در دومین هفته کاری تابستان (۱۱ – ۱۴تیرماه) با تردید سرمایه گذاران روبرو بود. در این هفته ، شاخص بورس در معاملات آغاز هفته یک میلیون و ۵۱۴ هزار بود و بعد از ۵ روز کاری به حدود یک میلیون و ۵۰۳ هزار واحد رسید.

قیمت طلا نیز در این هفته کاهشی دقیقا مساوی با بورس داشت ولی بازار سکه زیانی بیش از ۲ درصدی را ثبت کرد.

بررسی وضعیت سهام های مرتبط با پتروشیمی نشان می دهد که خرید و فروش ها و تغییر قیمت ها بسیار اندک و همراه با ملاحضات بسیار است. به این ترتیب عموم تغییر قیمت های هفتگی در محدوده ۲ تا ۲- درصد قرار می گیرد.

از میان ۲۸ سهم قابل خرید و فروش مرتبط با پتروشیمی، در این هفته ۱۲سهم افزایش قیمت داشتند و ۱۶ سهم با کاهش قیمت روبرو بود که وضعیتی مشابه هفته اول تیرماه است.

نماد دو پتروشیمی اصفهان و بوعلی این هفته بسته بودند، مجمع عمومی سالانه آنها برگزار شد و سود نقدی تقسیمی تعیین شد. سه نماد از این گروه، پتروشیمی ممسنی (ممسنی)، پتروشیمی کازرون (کازرو) و پتروشیمی دهدشت (دهدشت) نیز به دلیل ابهام در وضعیت اطلاعاتی مدتها است که بسته شده و هنوز در حالت تعلیق هستند.

بیشترین سود

پنح سهام دارای بیشترین افزایش قیمت در این هفته به ترتیب عبارت است از:

 

نماد درصد سود قیمت ابتدای هفته قیمت پایانی وضعیت نهایی
جهرم ۹.۱ ۷۷۹ ۸۵۰ صف خرید
داراب ۸.۷ ۱۲۶۴ ۱۳۷۴ صف فروش-
بوعلی ۴.۹ ۹۲۳۴۰ ۹۶۹۳۰
فسا ۴.۴ ۸۳۶ ۸۷۳ صف خرید
خراسان ۲.۶ ۱۰۵۵۶۰ ۱۰۸۳۰۰

بیشترین زیان

همان طور که گفته شد، این هفته ۱۶ سهم از میان سهام پتروشیمی با زیان مواجه شدند که زیان ۱۴ سهم از این تعداد، کمتر از ۵ درصد بود و ۲ سهم نیز زیان بیش از ۵ درصد را ثبت کردند.

پنج سهم پرزیان این هفته به ترتیب عبارت است از:

نماد درصد زیان قیمت ابتدای هفته قیمت پایانی وضعیت نهایی
شاراک ۶.۵ ۳۹۰۴۰ ۳۶۵۰۰
شجم ۵.۳ ۱۰۰۳۰ ۹۵۰۰
شفارا ۴.۴ ۵۱۸۰ ۴۹۵۰
پارس ۴.۳ ۲۶۴۳ ۲۵۲۸
شبصیر ۳.۵ ۱۰۶۷۵۰ ۱۰۳۰۰۰