منطقه ویژه پارس و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تفاهم‌نامه امضا کردند

سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به‌منظور توسعه خدمات حمل ونقل دریایی در بندر خدماتی پارس تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ به نقل از منطقه ویژه پارس، سخاوت اسدی در حاشیه آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان منطقه ویژه پارس و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به مأموریت بندر خدماتی پارس در ارائه خدمات بندری به شناورهای ورودی حامل کالاهای پروژه ای پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها گفت: مجتمع بندری پارس به‌عنوان شاهرگ اصلی واردات و صادرات کالا در منطقه یکی از عوامل مهم جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی است که در آینده ارائه این خدمات شتاب بیشتری خواهد گرفت.

وی افزود: مجتمع بندری پارس دارای ۲۵ پست اسکله و ۲ گوی شناور است که بندر خدماتی پارس دارای ۱۰ پست اسکله  با پسکـرانه‌ی ۱۵۰ هکـتار است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس سهولت و کاهش فرآیند مراحل اخذ مجوز سرمایه‌گذاری را از مهمترین اهداف سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در سال جاری اعلام کرد و گفت: با وجود تحریم‌ها سرمایه‌گذاری در منطقه رشد قابل قبولی دارد و همه تلاش ما ارائه مشوق‌های سرمایه‌گذاری و تسهیل در صدور مجوزهاست که امیدواریم از این رهگذر ضمن تولید ارزش افزوده و افزایش درآمدزایی برای کشور، وضع اشتغال در منطقه نیز بهبود یابد.