آغاز عملیات اجرایی طرح پتروالفین فن آوران

عملیات اجرایی پروژه یک میلیون و ششصد و پنجاه هزار تنی پتروالفین فن آوران کلید خورد و این طرح وارد فاز اجرایی شد.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ به نقل از  روابط عمومی و امور بین الملل شرکت پتروشیمی فن آوران، پروژه یک میلیون و ششصد و پنجاه هزار تنی پتروالفین فن آوران پس از اتمام مطالعات امکان سنجی و صدور مجوز های لازم، با مشارکت سهامداران خود وارد مرحله عملیاتی ساخت شد.

بنا بر این گزارش با تخصیص زمین مربوطه در فاز ۵ منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، اخذ کلیه مجوز های لازم و اعلام آمادگی سهامداران، این طرح وارد فاز عملیاتی شد.

محمد جواد بدری نائب رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل پتروشیمی فن آوران که سهامدار عمده شرکت پتروالفین فن آوران بشمار می رود در این ارتباط گفت قرار است در فاز نخست، بستر سازی لازم برای احداث کارخانه تولیدی صورت پذیرد که طی آن علاوه بر آماده سازی معابر پیرامونی و داخلی، ساخت دو مخزن ۵۰ هزار تنی ذخیره متانول با مجموع ۱۰۰ هزار تن ظرفیت در دستور کار قرار دارد.

بدری هدف از احداث این واحد یک میلیون و ششصد و پنجاه هزار تنی تولید متانول را با توجه به لزوم تغییر استراتژی های تولیدی از خام فروشی به سوی اهداف با سود آوری مطمئن و پایدارتر، تامین خوراک لازم برای زنجیره ارزش تعریف شده این محصول در پتروالفین فن آوران اعلام کرد و افزود قرار است با توسعه زنجیره تولید در حوزه صنایع پایین دست متانول، سالانه ۲۸۰ هزار تن پلی اتیلن سبک و سنگین خطی و نیز ۴۵۰ هزار تن پلی پروپیلن در کنار سایر محصولات جانبی تولید گردد.

وی در خصوص نحوه تامین اعتبارات لازم برای تکمیل این پروژه افزود منابع مالی لازم برای احداث و بهره برداری از این طرح از محل سرمایه گذاری سهامداران و نیز با استفاده از منابع بانکی خواهد بود که زمینه تامین آن فراهم گردیده است.

محمد جواد بدری در بیان فرصت های شغلی جدید مهیا شده توسط این طرح گفت این طرح در فاز پروژه حدود ۳ الی ۴ هزار نفر اشتغال زایی مستقیم خواهد داشت و در زمان بهره برداری و عبور از فاز پروژه دارای ساختار نیروی انسانی ۸۰۰ نفری خواهد بود.

پتروالفین فن آوران از طرح های کلان در دست اجرا در صنعت پتروشیمی است که با اجرای آن سالانه ۱.۶۵۰.۰۰۰ تن به ظرفیت تولید متانول کشور و طبق اهداف طرح، ۲۸۰ هزار تن پلی اتیلن سبک و سنگین خطی و همچنین ۴۵۰ هزار تن پلی پروپیلن و سایر محصولات جانبی تولید خواهد شد.