ایجاد کمیته های تخصصی با هدف توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی

کمیته های تخصصی سه گانه، ذیل کارگروه مشترک شرکت ملی صنایع پتروشیمی و سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران مسیر توسعه صنایع پایین دستی را هموار خواهند کرد.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛به نقل از مدیریت صنایع پایین دستی پتروشیمی، فرایند عملیاتی مفاد تفاهم نامه همکاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی و سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران آغاز شد.

بر اساس این گزارش، بر اساس تفاهم نامه فیمابین شرکت ملی صنایع پتروشیمی و سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران که در حاشیه برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست به امضاء رسید، کمیته های تخصصی سه گانه مطالعات شهرک های صنعتی و فناوری پتروشیمی، کمیته آسیب شناسی و عارضه یابی صنایع پایین دستی و کمیته تکمیل زنجیره ارزش و توسعه خوشه های کسب و کار تشکیل شد.

همچنین در خصوص پیشنهاد احداث شهرک های تخصصی پتروشیمی در استان های دارای پتانسیل، با اولویت مناطق کمتر توسعه یافته با هدف تکمیل زنجیره ارزش و ایجاد زیر ساخت برای استقرار صنایع پایین دستی ، هماهنگی لازم در قالب کارگروه مشترک انجام شود.

گفتنی است؛ شرکت ملی صنایع پتروشیمی در ۳۱ شهریور ماه سال جاری و در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست تفاهم‌نامه همکاری با سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی امضا کرد.

این تفاهم‌نامه‌ میان مرتضی شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و علی رسولیان، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی، به امضا رسید.

مرتضی شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در حاشیه امضای این تفاهمنامه‌ گفت: انتظار ما از همان ابتدا این بود که ارتباط تنگاتنگی میان وزارت نفت و وزارت صمت و به ویژه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی برقرار شود که اینک این مهم تحقق یافته است.

وی با بیان اینکه با این همکاری‌های تنگاتنگ می‌توانیم توسعه متوازن را به معنای واقعی کلمه محقق کنیم، افزود: امیدواریم با کمک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌ های صنعتی و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شاهد توسعه صنایع پایین دستی و تکمیلی در کشور باشیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی همچنین امضای این تفاهم‌نامه را نقطه عطفی برای جهش بزرگ صنعت پتروشیمی و صنایع تکمیلی در کشور دانست.

آمادگی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌سازی برای توسعه صنعت پتروشیمی

علی رسولیان، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی نیز در این آیین با بیان اینکه در حال حاضر صنعت پتروشیمی ایران از قدرت رقابت‌پذیری خوبی در منطقه و دنیا برخوردار است، افزود: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی این آمادگی را دارد در مسیر توسعه صنعت پتروشیمی گام بردارد.

به گفته وی، تفاهمنامه‌ای که هم‌اکنون امضا شد منجر به توسعه صادارت و تقویت صنایع پایین دستی همسو با تکمیل زنجیره پتروشیمی خواهد شد.