زور کدام جریان می چربد؟

سه گانه پتروشیمی غدیر؛ از خطر بابک زنجانی تا دهمین ماه بدون مدیرعاملی

پتروشیمی غدیر پاشه ی آشیل هلدینگ تاپیکو دهمین ماه بدون مدیرعاملی خود را تجربه می کند.

به گزارش نفیرنفت | خبرگزاری صنعت نفت ایران؛ شرکت پتروشیمی غدیر یکی از بزرگترین تولید کنندگان PVC کشور بیش از ۱۰ ماه است بدون مدیرعامل اداره می شود.

این شرکت که روزگاری بنا بود به بابک زنجانی فروخته شود و از خطر زنجانی ها نجات یافت، اکنون ۱۰ ماه است در باتلاق جریانات سیاسی فرو رفته است.

پس از برکناری وحید نام نیک مدیرعامل پتروشیمی غدیر در اواخر فروردین ماه سال جاری، این شرکت دیگر رنگ مدیرعامل به خود ندید.

۵ ماهی را عباس کریمی سرپرست بود و از شهریورماه و درپی مخالفت هایی که منجر به لغو حکم هنوز صادر نشده ی بهمن بهزادی شد، این شرکت با پدرخوانده ای اداره می شود که خود را وابسطه به جریان شریعتمداری وزیر کار می داند.

پس از لغو حکم بهمن بهزادی که برخی محافل آن را حاصل مخالفت های نماینده ی ماهشهر با انتصاب غیربومی ها می دانند، محسن بیلگربیگی با کنار زدن رقبای داخلی خود، به عنوان پدرخوانده ی پتروشیمی غدیر قدرت را قبضه کرد.

البته گفته می شود نماینده ماهشهر نیز تلاش هایی رابرای معرفی گزینه های خود پیش برده که هیچ کدام به سرانجام نرسیده است.

از علی جابری و وهاب طباطبایی به عنوان گزینه های نزدیک به نماینده برای تصدی مسئولیت مدیرعاملی پتروشیمی غدیر نام برده می شود.

علی جابری مدیرمنابع انسانی پتروشیمی امیرکبیر است و در سالیان قبل هم تلاش هایی را برای مدیرعاملی غدیر انجام داده است که البته با مخالفت های شدید کارکنان و جمع آوری طومار و تهدید به اعتصاب در صورت انتصاب او همراه شده بود.

گفته می شود وهاب طباطبایی هم که سوابقی را در قرارگاه سازندگی سپاه پاسداران در کارنامه دارد، از خود علاقه ای برای پذیرش پیشنهاد مدیرعاملی غدیر نشان نداده است.

در کشاکش دعواهای سیاسی مابین نماینده ماهشهر در مجلس و سازمان های زیرمجموعه وزارت کار، محسن بیلگر بیگی پدرخوانده این شرکت بیشترین نفع را برده است.

با کنارگذاشته شدن محمود مخدومی از هلدینگ تاپیکو، گفته می شود یکی از ماموریت های تعریف شده برای ابویی مهریزی سرپرست جدید، تغییر در سطوح مدیران عامل شرکت های زیر مجموعه این هلدینگ بوده است.

ماموریتی که هرچند با چاشنی توصیه نهادهای بالادستی برای برکناری چند مدیر از جمله بیگلر بیگی همراه بوده، اما رابطه ی نزدیک محسن بیلگر بیگی و ابویی بر آن سایه انداخته است.

شنیده های نفیرنفت نشان می دهد همزمان با سرپرستی ابویی در تاپیکو، دیداری خصوصی بین محمدرضا فیاض زاهد مشاور شریعتمداری وزیر تعاون، ابویی سرپرست تاپیکو و بیگلربیگی عضو موظف هیات مدیره پتروشیمی غدیر برگزار شده است. از آنچه در این جلسه خصوصی گذشته، اطلاعات دقیقی در دست نیست.

در میان کشاکش ها، قطعا واکنش نماینده ماهشهر نیز بیش از پیش مورد توجه خواهد بود و باید دید آیا تنها بهمن بهزادی که چنددهه را همراه خانواده در این شهر زندگی و مدیریت کرده مشمول مدیرغیربومی می شود یا مقاومت های نماینده ماهشهر در مقابل تاپیکو اتفاقات جدیدی را رقم خواهد زد.